صنعت، معدن، تجارت

بازارهای صادراتی مکمل ظرفیت‌ خالی بنگاه‌ها

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: فرصت‌ها و بازارهای صادراتی مزیتی است که با استفاده از آن می‌توانیم به آسانی ظرفیت‌های خالی واحدهای تولیدی کشور را تکمیل کنیم.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، رضا رحمانی در جلسه شورای معاونان وزارت صمت افزود: توسعه بازارهای صادراتی نیز نیازمند برنامه ریزی هوشمندانه و هدف‌گذاری دقیق است و از این رو متناسب با نیازهای کشورهای مقصد صادراتی باید روی کیفیت و کمیت کالاهای صادراتی خود کار کنیم و آن‌ها را توسعه دهیم.

وی با اشاره به سفر اخیر خود به چین و حضور در نمایشگاه واردات شانگهای اضافه کرد: بر اساس آمار موجود، چین در سال گذشته میلادی بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد دلار انواع کالا وارد کرده است که سهم ایران در تامین این اقلام کالایی بسیار ناچیز است از این رو با توجه به زمینه‌های موجود باید بتوانیم سهم مناسبی از این بازار بزرگ صادراتی را به خود اختصاص دهیم.

وزیر صمت در خصوص پیگیری مشکلات واحدهای صنعتی با بیان اینکه باید فراتر از عملکرد موجود برنامه ریزی و اقدام کنیم، گفت: حل مشکلات واحدهای صنعتی، مستلزم ورود جدی و اقدام مقتضی همه مسئولان این وزارتخانه در پیگیری مشکلات واحدهای در آستانه تعطیلی است.

رحمانی افزود: امروز ضرورت دارد در تصمیم گیری‌ها برای هر یک از واحدهای صنعتی و تولیدی کشور، مصالح نظام در نظر گرفته شود و همه عوامل موثر در این حوزه خود را در قبال کشور مسئول بدانند. ضمن اینکه همه مدیران ستادی و استانی وزارت صمت، باید در این خصوص در سطح کشور پیش قدم باشند و قبل از این که واحدی دچار مشکل حاد شود موارد را پیگیری و موانع را تا حد ممکن رفع کنند.

وزیر صمت همچنین با اشاره به جلسه پیش روی کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و ازبکستان در ۲۰ آذر امسال گفت: در همین بازه زمانی بر اساس برنامه‌ریزی انجام گرفته، نمایشگاه اختصاصی ایران در تاشکند برگزار خواهد شد که انتظار دارم واحدهای حاضر در این نمایشگاه ارائه تولیدات باکیفیت را در دستور کار خود قرار دهند.

رحمانی افزود: در مراودات تجاری و اقتصادی با کشورهای اطراف ایران از جمله ازبکستان، باید بر روی همه زمینه‌ها و ظرفیت‌های همکاری مشترک کار کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا