امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

بازگشایی مرز صادراتی عراق تا اواخر آبان‌ماه

ازنا- وزیر جهاد کشاورزی گفت: پیش‌بینی می‌شود تا اواخر آبان ماه مرز عراق باز شود و بتوانیم صادرات محصولاتی مثل گوجه و هویچ را داشته باشیم.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، محمود حجتی امروز پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه سال زراعی گذشته بارش خوبی داشتیم و در تولید محصولات سال خوبی داشتیم، اظهار داشت: در مورد گوجه چون عراق مرزها را بست محدودیت هایی ایجاد شد.

وی تصریح کرد: بیش از یک میلیون تن گوجه بیشتر تولید کرده ایم امسال، لذا ۳۲۰ تا ۳۳۰ هزار تن را خریداری و در کارخانجات تبدیل به رب کردیم و آرام آرام روانه بازار می شود.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در این سال ها ظرفیت سردخانه های کشور افزایش یافته است و به نزدیک ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن ظرفیت رسیده ایم، تصریح کرد: صنایع فرآوری هم روز به روز در حال گسترش است.

حجتی با اشاره به اینکه در مورد برخی محصولات علی رغم اصراری که داشته ایم و اطلاع رسانی کرده ایم که جایی در سبد هزینه مردم ندارد دوباره این محصولات از سوی کشاورزان کشت شده است، گفت: به عنوان مثال در ازنا علی رغم تاکیدات متاسفانه بیش از ۳ برابر سال گذشته هویچ کشت شده به امید اینکه مرز باز شود و صادر شود.

وی گفت: طرف عراقی مرز را بسته بود، پیش بینی می شود تا اواخر آبان مرز باز شود و برون رفت از این حالت داشته باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا