امور زیربناییتعاون و اشتغال

بهره برداری از سامانه شفافیت در وزارت تعاون

رشت- معاون وزارت تعاون با اشاره به بهره‌برداری از سامانه شفافیت در این وزارتخانه، گفت: شفافیت در قراردادها و ارائه خدمات بهتر از مهم‌ترین مزایای این سامانه است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، حاتم شاکرمی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری گیلان در سالن غدیر استانداری، گیلان جز سه استان دارای کمترین مشکل در  حوزه واحدهای تولیدی دانست و اظهار کرد: وزارت تعاون برای رفع مشکلات اندک گیلان در این بخش آماده همکاری‌های لازم با ستاد تسهیل و ستاد رفع موانع تولید این استان هستند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به بهره برداری سامانه‌ای برای تسریع ارائه خدمات به کارگران و کارفرمایان، افزود: از ۴۸ زیر سامانه، ۱۸ سامانه آماده اجرا است که امیدواریم استان گیلان نیز امکانات سخت افزاری و نرم افزاری لازم برای اجرای این طرح ملی را ایجاد کند.

وی تصریح کرد: به دنبال ارائه خدمات سریع‌تر و شفاف‌تر به جامعه هدف در محل اجرای سامانه جامع ملی روابط کار هستیم تا کارگران و کارفرمایان بدون حضور فیزیکی خدمات خود را دریافت کنند.

شاکرمی با اشاره به فعالیت این سامانه، ادامه داد:  ایجاد شفافیت لازم‌ در ارائه خدمات و نگرانی در زمینه بعضی قراردادهای سفید امضا که با بارگزاری قراردادهای کار در این سامانه مرتفع، افزایش سرعت ارائه خدمات و جلوگیری  از اعمال سلایق در ارائه خدمات بخشی از ثمرات بهره‌گیری از این سامانه است.

نابودی کشت توتون در گیلان با انتقال دستگاه‌ها به زنجان

نماینده انزلی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیمه صیادان و با بیان اینکه در دولت قبل بر پرداخت ۱۰ درصد از ۲۷ درصد بیمه صیادان از طریق هدفمند کردن یارانه‌ها تاکید شده است، اظهار کرد: در استان گیلان ۳ هزار و ۳۱۴ صیاد فعالیت می کنند که تامین اجتماعی هزار نفر از این صیادان را بیمه کرده است.

حسن خسته بند با اشاره به کشت توتون در استان گیلان، گفت: در گذشته صومعه سرا، آبکنار و انزلی توتون کشت شد و سبب اشتغال و عدم وابستگی ایران به کشورهای همسایه شده بود که متاسفانه با انتقال دستگاه‌های کارخانه توتون به زنجان زمینه تضعیف این حوزه در استان گیلان شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا