انرژی

اردکانیان خبر داد: افتتاح ۱۰ سد بزرگ در ۶ استان/ روزی ۶ روستا به شبکه آب سالم متصل می‌شود

ایسنا/سمنان وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای افتتاح ۲۲۷ طرح بزرگ طی ۶ ماه پیش رو خبر داد و گفت: این پروژه‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۳۳ هزار میلیارد تومان در ۳۱ استان کشور به بهره‌برداری می‌رسند.

دکتر اردکانیان در سفر یک روزه به گرمسار اظهار کرد: همه این پروژه‌ها ظرف ۶ ماه آینده افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسند.

وی با اشاره به تاکیدات رییس جمهور در خصوص لزوم تکمیل پروژه‌های حوزه آب و برق تصریح کرد: بعد از تاکیدات رئیس‌جمهور و پویش شکل گرفته در مهرماه امسال تلاش برای تکمیل پروژه‌ها بیشتر شده به طوری که امروز علاوه بر استان سمنان در استان‌های قم، ایلام، آذربایجان غربی، یزد و کرمان نیز افتتاح پروژه داشتیم.

وزیر نیرو از برنامه‌ریزی برای افتتاح ۱۰ سد بزرگ در ۶ استان کشور خبر داد و گفت: با افتتاح این سدها ۷۴۵ میلیون مترمکعب آب تنظیم‌شده به ظرفیت آب تنظیم شده‌ی کشور اضافه خواهد شد.

وی ادامه داد: این طرح‌ها ۲۶ هزار هکتار شبکه آبیاری و زهکشی در چهار استان با جمعیت بالای ۱.۵ میلیون نفر را تحت‌پوشش خواهند داشت.

اردکانیان از برنامه‌ریزی برای اتصال بیش از یک‌هزار و ۱۰۰ روستا به شبکه آب سالم خبر داد و افزود: طی ۶ ماهه آینده یک‌هزار و ۱۲۴ روستای دیگر با جمعیتی بیش از ۷۲۶ هزار نفر به شبکه آب سالم وصل خواهند شد.

قول وزیر در خصوص حق‌آبه کشاورزان ایوان‌کی از پساب تهران

این عضو کابینه با اشاره به حجم بالای عملیات‌های اجرایی این وزارتخانه برای بهره مندی روستاییان از آب سالم خاطرنشان کرد: طی این ۶ ماه به طور میانگین روزی ۶ روستای کشور به شبکه آب سالم و پایدار کشور متصل خواهند شد.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت نیرو در استان سمنان تصریح کرد: هم اکنون در این استان ۱۱۱ پروژه بزرگ با سرمایه‌گذاری یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومانی در بخش‌های آب و برق و فاضلاب در دست اجرا است.

وی از تلاش برای بازگشت حق‌آبه همه کشاورزان خبر داد و اظهار کرد: در خصوص حق‌آبه کشاورزان ایوان‌کی نیز  اطمینان می‌دهیم که این حق را برگردانیم ضمن اینکه حق آبه کشاورزان ایوان‌کی از محل پساب نیز تامین خواهد شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا