امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تعهدات اوراسیا باید صحت‌سنجی شود/صادرات ۱۶ میلیون دلاری

معاون وزیر جهادکشاورزی گفت: ۵ آبان امسال تعرفه‌های ترجیحی ایران و اوراسیا اجرایی شد که باید نحوه اجرای تعهدات اتحادیه اوراسیا در قبال صادر کنندگان ایرانی صحت سنجی شود.

همچنین بخوانید
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداو سیما، علی اکبر مهرفرد امروز در هشتمین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران افزود: از ۵ آبان امسال، ایران تخفیفات به صادر کنندگان کشورهای عضو اوراسیا را آغاز کرده است، اما در مورد تخفیفاتی که ۵ کشور اوراسیا به صادر کنندگان ایرانی می‌دهند حرف‌های ضد و نقیضی گفته می‌شود.
وی با بیان اینکه برخی صادرکنندگان اعلام می‌کنند از تخفیفات تعرفه ترجیحی برخوردار شده اند و برخی دیگر آن را رد می‌کنند اضافه کرد: در ۲۳ روزی که از اجرایی شدن تعرفه‌های ترجیحی میان ایران و اوراسیا می‌گذرد ۱۶ میلیون دلار صادرات به این کشورها داشته ایم که باید مسئولان ذیربط گزارش دهند که آیا صادر کنندگان ایرانی از این تخفیفات برخوردار شده اند یا خیر و اینکه برای چه تعداد از صادر کنندگان این تخفیفات اعمال شده است.
مهر فرد گفت: درحالیکه طرف ایرانی تخفیفات را برای صادر کنندگان کشورهای عضو اوراسیا از جمله صادر کنندگان روسی اعمال می‌کند باید پیگیری و مشخص شود اگر طرف اوراسیا به تعهدات خود عمل نمی‌کند طرف ایرانی نیز اجرای تعهدات و اعمال تخفیفات را متوقف کند.
معاون بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی گفت: ۵ آبان امسال تعرفه‌های ترجیحی ایران و اوراسیا اجرایی شد که با توجه به اجرای تعهد ایران، باید نحوه اجرای تعهد اوراسیا در قبال صادر کنندگان ایرانی صحت سنجی شود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا