امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

اختلالی درحمل‌ونقل میوه نداریم/قیمت‌ها هیچگونه افزایشی نداشته است

رئیسه اتحادیه بارفروشان ایجاد اختلال در حمل و نقل میوه توسط کامیون به دلیل افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرد و گفت: ۸۰ درصد کامیون‌های حمل میوه از گازوئیل استفاده می‌کنند.

مصطفی دارایی نژاد در گفت و گو با خبرنگار مهر، مباحث مطرح شده مبنی بر اینکه افزایش قیمت بنزین موجب اختلال در حمل و نقل کامیون ها و عدم عرضه در بازار تهران شده است را تکذیب کرد و گفت: چنین مساله ای به هیچ عنوان صحت ندارد. کامیون های حمل میوه از بنزین استفاده نمی کنند و گازوئیل سوز هستند.

وی با بیان اینکه برای حمل میوه از کامیون های تک، خاور، ده چرخ و تریلی استفاده می شود، گفت: تمامی این وسایل از گازوئیل استفاده می کنند و تنها ۲۰ درصد ماشین هایی که برای حمل میوه از آنها استفاده می شود بنزین مصرف می کنند که آنها نیز شامل نیسان هایی هستند که از شمال کشور پرتقال و نارنگی را به تهران حمل می کنند.

رئیس اتحادیه بارفروشان اضافه کرد: طی دو روز گذشته شاهد بارندگی در سطح کشور بودیم که این مساله مشکلاتی را در جاده ها برای رانندگان ایجاد کرده است و طی روزهای آینده با متعادل شدن شرایط جوی این مساله نیز برطرف خواهد شد.

دارایی نژاد تصریح کرد: در حال حاضر قیمت انواع میوه و صیفی جات نسبت به روزهای گذشته هیچ تغییری نداشته و فقط قیمت گوجه فرنگی دچار نوساناتی شده که دلیل آن نیز پایان فصل برداشت در مناطقی مانند شیراز و بهبهان بوده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر محصول گوجه فرنگی بوشهر در حال برداشت است، گفت: تا هفته آینده گوجه فرنگی بوشهر به بازار عرضه می شود و به اندازه ای در این استان گوجه فرنگی کشت شده که این محصول روی دست کشاورزان می ماند بنابراین شاهد کاهش قیمت این محصول در هفته آتی خواهیم بود.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا