بانکبانک و بیمه

آمادگی شعب بانک مسکن خراسان شمالی

مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان شمالی با اشاره به آمادگی شعب این استان برای اجرای تعهدات اجرای برنامه اقدام ملی مسکن در استان گفت: کل سهمیه استان خراسان شمالی بالغ بر ۹ هزار و ۹۰۰ واحد است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، مجید اسدی فر در گفتگو با پایگاه خبری بانک مسکن-هیبنا، درباره میزان آمادگی شعب بانک مسکن استان خراسان شمالی به عنوان یکی از چهار استانی که ثبت نام طرح جدید تامین مسکن دولت در آن آغاز شده است، اظهار داشت: هر چند ثبت نام متقاضیان استان های خراسان شمالی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و قم آغاز شده، اما تاکنون شیوه نامه طرح اقدام ملی مسکن به مدیریت ها ارسال نشده است.

وی ادامه داد: تمام سهمیه استان خراسان شمالی بالغ بر ۹ هزار و ۹۰۰ واحد است که در مرحله اول ۵ هزار و ۶۴۹ واحد تایید نهایی شده که از این تعداد ۵ هزار و ۱۸۹ واحد در بجنورد، ۱۸۰ واحد در شیروان، ۱۶۰ واحد در اسفراین، ۶۰ واحد در گرمه و ۶۰ واحد نیز در جاجرم اجرا خواهد شد.

مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان شمالی درباره مناطق ساخت این پروژه ها گفت: بر اساس تقسیم بندی های صورت گرفته قرار است ۱۹۹ واحد توسط سازمان ملی زمین و مسکن در شهرهای بیش از ۱۰۰ هزار نفر جمعیت، هزار و ۶۹۳ واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و ۱۹۶۵ واحد نیز در مناطق بازآفرینی شهری اجرا شود.

اسدی فر افزود: شروط تاهل، حداقل سن ۳۵ سال برای زنان خود سرپرست، سابقه سکونت در ۵ سال اخیر در شهر مورد تقاضا و نداشتن منع قانونی برای دریافت تسهیلات از جمله چک برگشتی و تسهیلات معوق، سبز بودن فرم (ج)، توانایی تامین هزینه ساخت غیر از تسهیلات بانک و امکان سپرده گذاری ۳۰۰ میلیون ریالی در بانک از شروط اصلی قبول تقاضای متقاضیان است.

وی تاکید کرد: مناطقی که در استان خراسان شمالی در قالب برنامه اقدام ملی مسکن مشمول اجرای این طرح می شوند و از سوی وزارت راه و شهرسازی با بررسی های کارشناسی مورد تایید قرار گرفته، در گلستانشهر بجنورد و مساکن مهر شهرستان های مشمول خواهد بود.

مدیر شعب بانک مسکن استان خراسان شمالی با اشاره به اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات مسکن از محل سپرده یکساله (حساب صندوق پس انداز مسکن یکم) نیز می توانند از تسهیلات خود در این پروژه ها بهره مند شوند، گفت: کسانیکه فاقد حساب صندوق پس انداز مسکن یکم هستند نیز می توانند از تسهیلات در نظر گرفته شده با نرخ سود ۱۸ درصد استفاده کنند.

اسدی فر درباره میزان تسهیلات پرداختی به متقاضیان و ثبت نام کنندگان برنامه اقدام ملی مسکن گفت: میزان تسهیلات، مدت بازپرداخت و سایر شرایط در شیوه نامه ای که از سوی بانک مسکن ابلاغ خواهد شد مشخص و اطلاع رسانی می شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا