صنعت، معدن، تجارت

انجام بیش از ۲۶ هزار ۸۰۰ مورد بازرسی از سطح بازار

آمار بازرس های انجام گرفته توسط بازرسان سازمان حمایت، صنعت، معدن و تجارت استان ها و همچنین بازرسی اصناف در روز سوم اجرای طرح تشدید بازار در سطح کشور منتشر شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، روز دوشنبه این هفته در مجموع ۲۶ هزار ۸۵۳ مورد بازرسی در سطح کشور در بخش عرضه انجام شده است.

در همین راستا برای ۲ هزار ۴۳۳ متخلف صنفی پرونده تشکیل و برای رسیدگی به تعزیرات حکومتی هر یک از استان ها ارسال شده است.

بنا بر این گزارش روز دوشنبه بازرسان سازمان حمایت و بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت استان ها ۱۴ هزار ۶۳۰ مورد بازرسی انجام داده و برای یک هزار و ۶۰۹ واحد صنفی و خدماتی گزارش تخلف به ارزش بیش از ۱۲ میلیارد ریال صادر کرده اند.

همچنین در این روز آمار بازرسی های اتاق اصناف در سطح کشور ۱۲ هزار ۲۲۳ مورد اعلام شده که موجب تشکیل پروند برای ۸۲۴ واحد صنفی با ارزش ریالی بالغ بر ۶ میلیارد و ۱۸۵ میلیون ریال بوده است.

در مجموع طی ۳ روز نخست اجرای طرح تشدید بازرسی در سطح کشور، بازرسان سازمان حمایت و سازمان های صمت استان ها و همچنین بازرسان اصناف با ۶۷ هزار ۶۵۰ مورد بازرسی برای ۵ هزار و ۱۷۹ متخلف به ارزش ۵۰ میلیارد و ۷۲۷ میلیون ریال تشکیل پرونده داده و مراتب را حهت بررسی های بعدی به تعزیرات حکومتی ارجاع نموده اند.

شایان ذکر است؛ همزمان با تغییر نرخ بنزین در کشور و در راستای جلوگیری از افزایش قیمت انواع کالا و خدمات در سطح عرضه، طرح تشدید بازرسی با همکاری سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، بازرسی سازمان های صمت استان ها، بازرسی اصناف و همچنین تعزیرات حکومتی در حال اجراست و با هرگونه تخلف گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه به طور جدی برخورد می شود.

 آمار بازرسی های انجام گرفته به صورت روزانه، منتشر می شود و همچنین مردم  کشورمان در صورت برخورد با هرگونه تخلف صنفی به ویژه در حوزه گرانفروشی، احتکار و امتناع از عرضه می توانند شکایات خود را به ۴ روش حضوری، تلفن ۱۲۴، سامانه ثبت شکایت ۱۲۴ و آپلیکیشن آپ به اطلاع مراجع نظارتی جهت بررسی های لازم برسانند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا