بورس

انفجار به نمادهای بورس رسید/ وضعیت قرمز در تابلو تالار شیشه‌ای

شاخص بورس و اوراق بهادار در شانزدهمین روز خرداد ماه سال ۹۶، با ریزش ۵۳۵ واحدی به پله ۷۹ هزار و ۷۵۸ واحدی سقوط کرد.

در معاملات امروز تعداد ۶۵۱ هزار و ۳۲۸ سهم اوراق بهادار به ارزش یک میلیارد و ۶۲۴ میلیون و ۵۸۱ هزار ریال در بیش از ۵۰ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
بر این اساس شاخص قیمت (هم‌وزن) ۱۵۸ واحد، شاخص کل (هم‌وزن) ۵۰۴ واحد، شاخص بازار دوم ۱۶۹۱ واحد، شاخص آزاد شناور ۵۷۱ واحد، شاخص بازار اول ۲۸۲ واحد و شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) ۱۸۰ واحد کاهش را تجربه کردند.
نمادهای پر بیننده معاملات امروز آسان پرداخت پرشین، پلی‌اکریل، گروه صنعتی بارز، پارس خودرو، بانک ملت، زامیاد، سرمایه‌گذاری ملت با روند نزولی به کار خود پایان دادند.
*معاملات بازار فرابورس:
شاخص بازار فرا‌بورس با ریزش بیش از ۱۶ واحدی به پله ۸۹۶ واحدی سقوط کرد.
.همچنین در بازار فرا‌بورس تعداد ۳۶۵ هزار و ۸۶۲ سهم اوراق بهادار به ارزش یک میلیارد و ۱۱۰ میلیون و ۳۳۳ هزار ریال در بیش از ۳۹ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.
در معاملات بازار فرابورس صنایع فولاد آلیاژی یزد و صنایع بهداشتی ساینا با روند مثبت و نمادهای توسعه فناوری اطلاعات خوارزمی، سهامی ذوب آهن اصفهان، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، پالایش نفت لاوان، آتیه داده پرداز با روند منفی به کار خود پایان دادند.
براساس گزارش میزان، این ریزش به علت رفتار هیجانی برخی از سهامداران در جریان معاملات امروز بوده است که در با آرام شدن شرایط در هفته آینده احتمال اصلاح قیمت‌ها وجود دارد.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا