امور زیربناییتعاون و اشتغال

دچار کم شنوایی و کم بینایی سیستماتیک در کشور هستیم

وزیر کار با بیان اینکه دچار کم شنوایی و کم بینایی سیستماتیک در کشور هستیم، گفت: امروز از رقابت صحبت می کنیم در حالی که ارزش فناوری های نو در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس۱۰۰میلیارد دلار است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری امروز در مراسم افتتاح بنیاد ملی کارآفرینی توسعه فناوری در حوزه های بلاکچین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء با اشاره به تشکیل «اتاق شنیدن» در این بنیاد و دعوت از وزرا و مسئولان برای شنیدن دغدغه ها و مشکلات فعالان حوزه فناوری اطلاعات گفت: امروز صحبت از تشکیل اتاق شنیدن در این مرکز شد. مدتی است از این صحبت می کنم که دچار کم شنوایی و کم بینایی سیستماتیک در کشور هستیم.

وی افزود: توصیه می کنم به همه همکارانم در دولت و قوای سه گانه که با هم بشنویم و ببینیم. چرا نمی شنویم و چرا نمی بینیم؟ که باید این نقیصه را برطرف کنیم تا بتوانیم درست تصمیم گیری کنیم.

شریعتمداری با اشاره به آغاز فعالیت مرکز ملی توسعه فناوری ادامه داد: من به عنوان حامی، مشوق و تسهیل گر قطعاً از این نوع فعالیت ها حمایت می کنم و در این راستا در آینده خبرهای خوبی در حوزه توسعه کسب و کارهای اقتصاد دیجیتال خواهید شنید.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: امروز دیگر فرصت بحث های فلسفی درخصوص ورود تکنولوژی در زندگی بشر به پایان رسیده است.

شریعتمداری با اشاره به توسعه فناوری و پیشی گرفتن کشورهای منطقه در حوزه تکنولوژی تصریح کرد: امروز از رقابت صحبت می کنیم در حالی که ارزش فناوری های نو در کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس با پیشتازی عربستان حدود صد میلیارد دلار است. از فناوری صحبت می کنیم در حالی که کشور امارات به عنوان یک کشور کوچک دارای وزارت هوش مصنوعی است.

وی افزود: امروز فناوری‌های نو فقط در حوزه تکنولوژی تأثیر نمی گذارند بلکه به صورت گسترده در متغیرهای کلان اقتصادی تأثیرگذار هستند. اشتغال نیز تحت تأثیر فناوری های نو حرکت می کند. براساس پیش بینی ها بین ۴۰۰ تا ۸۰۰ میلیون شغل همزمان با ظهور فناوری و تکنولوژی در دنیا در صورت عدم تطبیق پذیری با فناوری های نو از دست می رود که اگر به این مهم، بی توجهی کنیم آینده پرمخاطره ای خواهیم داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تأکید سازمان جهانی کار (ILO) به پدیده آینده کار گفت: به رغم تأکیدات مکرر سازمان جهانی کار به این موضوع ما در این عرصه آنچنان ورود نکرده ایم. در دنیای اتصالات شبکه ای با ارتباط میلیاردها تجهیزات با یکدیگر، صحبت کردن از قانون کار و روابط کار به سبک امروز غیرقابل قبول است که در این عرصه باید تغییراتی ایجاد شود.

شریعتمداری خاطرنشان کرد: رویکرد ما دیگر حمایت از یک بنگاه اقتصادی با وام نیست بلکه امروز نیازمند یک حمایت گروهی دولتی-خصوصی به صورت فعالیت‌های مشارکت جویانه هستیم که در ۲۲ ماه باقیمانده از دولت در این زمینه تمرکز خواهیم کرد.

وی همچنین درباره فعالیت بنیاد ملی توسعه کارآفرینی اظهار داشت: توسط این بنیاد ۹ مدرسه تأسیس می شود که یکی از مدارس آن در حوزه هوش مصنوعی است. امیدواریم با نهادسازی های جدید بتوانیم آینده فناوری های نوین را به ویژه در حوزه کسب و کارها تضمین کنیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا