ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

مصائب مستأجران برای اجاره مسکن؛ دولت بر بازار نظارت ویژه کند

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه مسکن باید نظارت ویژه ای را بر بازار اجاره داشته باشد، زیرا خلاء نظارتی قطعا موجب بروز تلاطم و دلال بازی در بازار می شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سال ۹۸، سالی کابوس وار برای مستأجران در بازار مسکن بوده است، بازاری که در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال پیش با افزایش حدود ۳۵ درصدی و نسبت به دو سال گذشته با افزایش حدود ۵۸ درصدی مواجه بوده است.

شادمهر کاظم زاده در مناظره خانه ملت با عنوان حمل و نقل ریلی و مزیت های آنهمین امر مشکلات بسیاری را برای مردم و مستأجران جهت تأمین مسکن مورد نیاز ایجاد کرده است، افزایش چشمگیر قیمت اجاره مسکن در سال جاری بر خلاف کاهش تدریجی قیمت ها در حوزه خرید و فروش ملک موجب شد که خانوارها برای تأمین مسکن مورد نیاز به مناطق پایین تر شهر آمده و یا اینکه به شهرهای حومه ای یا شهرستان های دیگر مهاجرت کنند.

همچنین بخوانید

در این رابطه، شادمهر کاظم زاده عضو کمیسیون عمران مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به مشکلات بازار اجاره مسکن، گفت: در چند ماه اخیر مستأجران دچار مشکلات و مصائب بسیاری برای تأمین مسکن در کلانشهرها به ویژه تهران شده اند و این موضوع قطعا بر زندگی خانوارها اثر مستقیم خواهد گذاشت.

افزایش نرخ اجاره مسکن در سال جاری

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر اساس آمارها قیمت مسکن از ابتدای تابستان سال جاری به تدریج در حال کاهش است، اما بر خلاف قیمت مسکن، نرخ اجاره مسکن افزایش چشمگیری داشته است.

افزایش تقاضا برای اجاره مسکن علت تشدید قیمت بازار اجاره

وی ادامه داد: علت اصلی این موضوع را می توان در افزایش تقاضا برای اجاره مسکن دانست، زیرا عده ای مردم در یک سال اخیر به دنبال خرید مسکن بوده اند، اما به دلیل افزایش قیمت ها در بازار، مجبور به اجاره مسکن شده اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم افزود: به نظر من دولت باید یک بار بر همیشه راه کار اساسی را برای رفع مشکلات بازار اجاره مسکن بیاندیشد، یکی از راه کارها، ساخت مسکن استیجاری در کلانشهرها است تا مستأجران بتوانند از این مساکن استفاده کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: وزارت راه و شهرسازی به عنوان متولی حوزه مسکن باید نظارت ویژه ای را بر بازار اجاره داشته باشد، زیرا خلاء نظارتی قطعا موجب بروز تلاطم و دلال بازی در بازار می شود./

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا