صنعت، معدن، تجارت

بیش‌ترین تخلفات کشف شده مربوط به کدام کالاهاست؟

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان از ارسال ۴۵۷۶ مورد پرونده تخلف به تعزیرات در چهار روز اول هفته گذشته خبر داد و تصریح کرد: عمده پرونده‌های تشکیل شده مربوط به میوه، قند، ‌شکر، ‌ مرغ، ‌برنج، لبنیات، ‌گوشت قرمز، ‌ تخم مرغ، حمل و نقل، ‌لاستیک، ‌روغن موتور و مصالح ساختمانی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، داریوش بهنود قاسمی، از بازرسی بیش از ۶۳ هزار و ۳۰۰ مورد در سراسر کشور در چهار روز اول هفته گذشته از سوی سازمان‌های صنعت، ‌ معدن و تجارت (صمت) استان‌ها خبر داد و گفت که عمده تخلفات مربوط به گران‌فروشی و امتناع از عرضه کالا بوده است.

البته به گفته وی تغییرات شدید قیمت در بازار مشاهده نشده و پرونده‌های تشکیل شده در بعضی از بخش‌ها مانند میوه و صیفی‌جات ربطی به قیمت بنزین نداشته و به دلیل تغییرات آب‌وهوایی و مشکلات حمل و نقل اتفاق افتاده است.

این مقام مسئول همچنین از تشکیل گشت ویژه برخورد با محتکران خبر داد و اظهار کرد: بیشترین نظارت بر روند توزیع کالاهایی مانند میوه، شوینده، برنج، قند، شکر، مرغ، ‌ روغن، ‌لبنیات، گوشت قرمز و تخم مرغ انجام می‌شود.

مدیرکل بازرسی و امور قاچاق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان نظارت بر بخش خدمات مانند انبارها، ‌سرخانه‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای و حمل و نقل سیستماتیک را از جمله مهم‌ترین اهداف این سازمان عنوان کرد و گفت: رعایت نصب قیمت، ‌صدور فاکتور و رعایت سود عمده و خرده فروشی نیز جزء مواردی است که بازرسان رعایت آن‌ها را کنترل می‌کنند.

بهنود قاسمی در پایان خاطرنشان کرد که ساعت کاری سامانه ستاد خبری ۱۲۴ از روز بیست و پنجم آبان ماه به دوشیفت افزایش پیدا کرده، به طوری که از هفت صبح تا ۱۰ شب به صورت اپراتور پاسخگوی مردم است و از ۱۰ شب تا صبح روز بعد نیز به صورت سیستمی صدای گزارش‌های مردمی ضبط می‌شود و مردم می‌توانند با تماس با سامانه ۱۲۴ و ستادهای خبری سازمان‌های صمت استان‌ها شکایات خود را ارائه کنند.

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا