انرژی

ظرفیت تولید 30 هزار كارت سوخت در كشور

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران ظرفیت روزانه تولید کارت سوخت در کشور را 30 هزار فقره عنوان کرد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «شهرام رضایی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: طبق معمول درخواست صدور کارت المثنی بصورت روزانه پنج هزار مورد بوده که شش برابر ورودی درخواست صدور کارت ظرفیت تولید در کشور ایجاد شده است.

وی اظهارداشت: بطورکلی از چند ماه قبل به کرار از مردم خواسته شده برای سوخت گیری خودروها از کارت سوخت شخصی خود استفاده و اگر کارت ندارند درخواست المثنی دهند.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: درخواست صدور کارت المثنی از سوی هموطنان پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین در سطح کشور شدت گرفته به نحوی که روزانه 85 هزار درخواست در سامانه ثبت می شود.

وی افزود: این آمار و ارقام نشان می دهد باید ظرفیت تولید کارت سوخت را ارتقا داد تا بتوان روزی 50 هزار فقره کارت سوخت تولید و به دست مالکان وسائط نقلیه رساند هر چند زیرساخت ها به سادگی قابل افزایش نیست.

رضایی بیان داشت: فرآیند تولید کارت سوخت المثنی در شرایط عادی دو تا سه هفته است اما با این حجم درخواستی بدون شک فرآیند مزبور زمان بیشتری رابه خود اختصاص خواهد داد.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: سهمیه سوخت خودروهای شخصی به مدت شش ماه قابل ذخیره است.

مدیر برنامه ریزی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: کسانی که تا کنون به هر علت کارت سوخت شخصی خود را دریافت نکرده اند از ساعت آغاز اجرای طرح سهمیه بندی، سوخت آنان محفوظ و از این بابت نگران نباشند.

وی در ادامه افزود: طبق قانون هوای پاک موتورسیکلت های بالای 10 سال و خودرو های بالای 20 تا 25 سال فرسوده و اجازه تردد ندارند.

رضایی با بیان اینکه قانون هوای پاک به وزارت نفت ابلاغ شده است، اظهارداشت: قانون مزبور اجازه صدور کار هوشمند سوخت را به این دسته از خودروها و موتورسیکلت ها نمی دهد.

وی یادآورشد: اگر اجازه دهند برای خودروها و موتورسیکلت های فرسوده کارت سوخت صادر شود وزارت نفت آمادگی دارد این کارت ها را به سرعت تولید و در اختیار مالکان قرار دهد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا