امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

توسعه ۲۰۰هزار هکتاری سیستم‌های نوین آبیاری/افزایش۴۴درصدی راندمان

مجری طرح سامانه‌های نوین آبیاری وزارت جهادکشاورزی گفت: امسال با ۱۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در سطح ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی کشور انواع سامانه‌های نوین آبیاری عملیاتی شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، عباس زارع در همایش منطقه‌ای مدیران آب و خاک کشور در یزد افزود: امسال ۲۳۰۰ میلیارد تومان برای توسعه سیستم‌های نوین آبیاری در سطح ۱۶۵ هزار هکتار از اراضی زراعی و باغی کشور پیش‌بینی شده است که خوشبختانه تاکنون ۲۰۰ هزار هکتار عملیات آبی- خاکی انجام شده است.

وی با اشاره به این که تاکنون ۲ میلیون هکتار از اراضی زراعی و باغی کشور به سامانه‌های نوین آبیاری مجهز شده‌اند، افزود: با اجرای این سیستم‌ها شاهد ۴۴ درصد افزایش راندمان آبیاری، ۳۰ درصد افزایش تولید محصولات کشاورزی و همچنین کاهش ۳۰ درصدی مصرف سموم و کودهای شیمیایی خواهیم بود که این روند منجر به تسریع در شکوفایی اقتصادی و امنیت غذایی جامعه و رونق تولید می‌شود.

بنابر این گزارش، نشست مدیران آب و خاک و امور فنی- مهندسی کشور با مشارکت ۱۲ استان کشور با هدف تبیین سیاست‌ها و برنامه‌های طرح توسعه سامانه‌های نوین آبیاری به مدت یک روز به میزبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد برگزار شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا