امور زیربناییتعاون و اشتغال

جزئیات توزیع استانی واریز حمایت معیشتی

سخنگوی ستاد شناسایی خانوارهای مشمول حمایت معیشتی، با اعلام جزئیات توزیع استانی واریز کمک معیشتی گفت: سرپرستان خانوار به مدت ۱۰ روز فرصت دارند از طریق کد دستوری اعتراض خود را ثبت کنند.

همچنین بخوانید

حسین میرزایی در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره جزئیات واریز حمایت معیشتی خانوار در استان های مختلف کشور اظهارداشت: همان طور که آقای نوبخت معاون رئیس جمهور نیز اعلام کرده، این حمایت معیشتی برای ۱۸ میلیون خانوار معادل ۶۰ میلیون نفر پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه استان های کمتر برخوردار بیشترین سهم را از واریز حمایت معیشتی دولت داشته اند، درباره توزیع استانی واریز حمایت معیشتی افزود: خانوارهایی که مشمول حمایت معیشتی دولت شده اند، بر اساس خانوارهای یارانه بگیر در سیستم مورد شناسایی قرار گرفته اند.

در استان سیستان و بلوچستان ۸۲.۱ درصد، استان خراسان شمالی ۷۹.۲ درصد، استان خراسان جنوبی ۷۸.۴ درصد، استان گلستان ۷۸ درصد و استان لرستان ۷۷.۷ درصد از مجموع خانوارهای یارانه بگیر مشمول دریافت حمایت معیشتی دولت شده اند.

سخنگوی ستاد شناسایی خانوارهای مشمول حمایت معیشتی دولت ادامه داد: همچنین در استان تهران ۵۷.۲ درصد، استان البرز ۶۳.۶ درصد، یزد ۶۴.۹ درصد، اصفهان ۶۵.۹ درصد و بوشهر ۶۶.۸ درصد از مجموع خانوارهای یارانه بگیر مشمول دریافت حمایت معیشتی شده اند.

میرزایی افزود: آمار توزیع استانی خانوارها نشان می دهد استان هایی که به لحاظ مالی متمول هستند، سهم کمتری از حمایت معیشتی دولت داشته اند و همچنین استان های کمتر برخوردار نیز سهم بیشتری را برای دریافت این کمک دولت به خود اختصاص داده اند.

وی درباره خانوارهایی که خود را مشمول دریافت حمایت معیشتی می دانند اما در این مرحله از این کمک دولت بهره مند نشده اند نیز گفت: خانوارهایی که تاکنون حمایت معیشتی دولت را دریافت نکرده اند اعم از یارانه بگیران، جاماندگان، انصراف دهندگان یارانه نقدی، یا حتی گروه هایی که به دلیل وسع مالی یارانه نقدی آنها حذف شده است، از طریق کد دستوری #۶۳۶۹* می توانند اعلام نیاز کنند.  

میرزایی در پاسخ به اینکه آیا علاوه بر کد USSD سامانه دیگری برای ثبت اعتراض و اعلام نیاز دریافت حمایت معیشتی اعلام می شود، ادامه داد: کد دستوری یکی از سیستم های رایج و قابل اعتماد دنیا برای احراز هویت خانوار است و به همین دلیل خانوارها فقط از همین طریق می توانند اعلام نیاز کنند، ضمن اینکه ارسال پیامک به منزله اعلام رسمی تلقی می شود.

سرپرستان خانوار باید مالک شماره موبایل اعلام نیاز حمایت معیشتی باشند

وی با تأکید بر اینکه شماره موبایل سرپرستان خانوار برای اعلام نیاز حمایت معیشتی حتما باید به نام شخص سرپرست خانوار باشد و از شماره موبایل شخص دیگری نمی توانند اعتراض خود را ثبت کنند، گفت: برای احراز هویت قطعا شماره ملی ارسالی از کد دستوری اعلام شده باید با شماره تلفن سرپرست خانوار تطبیق داده شود و در صورتی اعتراض مورد پذیرش قرار می گیرد که کد ملی با شماره موبایل سرپرست خانوار مطابقت داشته باشد.

سخنگوی ستاد شناسایی خانوارهای مشمول حمایت معیشتی دولت در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه ممکن است برخی سرپرستان خانوار در مناطق دورافتاده دارای تلفن همراه نباشند، گفت: بر اساس آمارها تعداد سیم کارت های فعال کشور بیش از جمعیت کشور است و قطعا هر فردی موبایل دارد.

متقاضیان ۱۰ روز برای اعلام نیاز فرصت دارند

میرزایی ادامه داد: سرپرستان خانواری که خود را مشمول دریافت حمایت معیشتی دولت می دانند، از امروز و پس از راه اندازی سامانه کد دستوری، به مدت ۱۰ روز فرصت دارند اعتراض خود را ثبت کنند و پس از ثبت اعتراض تا ۲۴ ساعت نتیجه بررسی از طریق پیامک اعلام خواهد شد. همچنین در کمتر از یک ماه اینکه خانوار معترض مشمول حمایت معیشتی می شود یا خیر تعیین تکلیف خواهد شد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا