انرژی

هیچ جایگاه گاز LPG برای خودرو فعال نیست

معاون شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران گفت: هیچ جایگاه عرضه گاز ال. پی. جی برای خودرو در کشور فعال نیست چون این گاز مصرف خانگی دارد و برای خودرو طراحی نشده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، «حمید قاسمی» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: مجوزی مبنی بر اینکه از گاز ال.پی.جی در خودرو استفاده شود هنوز در کشور وجود ندارد.

وی اظهارداشت: هم اکنون در ۹۰ درصد کشور لوله کشی گاز و ایستگاه های گاز موجود است بنابراین خودروهای بنزینی با تبدیل به گاز سوز می توانند از مزایای گاز سی. ان.جی استفاده کنند.

همچنین بخوانید

معاوم شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران در ادامه ارزانی، صرفه اقتصادی، پاک بودن و سود دهی بالای جایگاه ‌های سی.ان.جی را از مهمترین مزایای این صنعت برشمرد و گفت: بدون شک با استفاده از گاز سی.ان.جی در خودروها می ‌توان هزینه حمل‌ و نقل عمومی و شخصی در سطح شهرها را به نحو قابل ملاحظه‌ای کاهش داد.

وی افزود: اینکه گفته می شود جایگاه های سوخت سی. ان. جی گاز ندارند به هیچ وجه مورد تائید نیست چون این جایگاه ها روزانه از سوی شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران و سازمان ملی استاندارد کنترل می شود و از طرفی تمامی جایگاه های سوخت سی. ان. جی به خط لوله سراسری گاز متصل هستند.

قاسمی همچنین در خصوص سئوال یکی از شنوندگان برنامه روی خط بازار رادیو اقتصاد مبنی بر طولانی بودن صف خودروها در جایگاه های سوخت سی. ان. جی بویژه در شهر تهران اظهارداشت: برای مثال در این شهر ۳۲۴ نقطه از قبیل ایستگاه های تاکسی، میدان های تره بار و غیره برای تاسیس جایگاه های سی. ان. جی به شهرداری تهران پیشنهاد شده است.

وی به رادیو اقتصاد توصیح داد: اگر اجازه دهند سرمایه گذاران به سرعت در این نقاط جایگاه سوخت سی. ان. جی را تاسیس خواهند کرد.

معاون شرکت ملی پخش و پالایش فرآورده های نفتی ایران گفت: دو هزار و ۵۰۰ جایگاه سوخت سی. ان.جی اغلب با بودجه های داخلی وزارت نفت در کشور احداث شده است.

وی در ادامه افزود: دولت برای توسعه جایگاه های مزبور نیز دو اقدام اساسی انجام داده نخست اینکه جایگاه های کوچک مقیاس را برای بخش خصوصی مهیا کرده یعنی بخش خصوصی می تواند در فضاهای کمتر از ۱۰۰ متر مربع جایگاه سوخت سی .ان .جی را پیاده سازی و به مردم سرویس دهی کند و دیگر اینکه کارمزد جایگاه داران را از سال گذشته به شدت افزایش داده است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا