صنعت، معدن، تجارت

گردهمایی ارائه فناوری های نوین مبارزه با قاچاق

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی از برگزاری گردهمایی سه روزه در زمینه ارائه فناوری های نوین در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،«سیاوش ملکی فر» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» رئیس جمهور مرداد ماه سال جاری در جمع دستگاه های اجرایی مرتبط با پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا و ارز به استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان و فناور در استارت آپ ها به تعبیری شرکت های نوآفرین سفارش کرد.

وی همچنین با اشاره به اینکه قاچاق یک پدیده شومی که می تواند اشتغال و تولید داخلی را از بین ببرد، اظهارداشت: شرکت های دانش بنیان و استارت آ پ ها از ظرفیت های خیلی خوبی در این زمینه برخوردارند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: پس از این نشست از سوی صندوق نوآوری و شکوفایی به همراه ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تصمیم گرفته شد یک گردهمایی سه روزه ای تدارک دیده شود.

وی افزود: گردهمایی مزبور سه هدف عمده را دنبال می کند نخست شناسایی و معرفی نیازهای فناورانه در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق از سوی دستگاه های مرتبط مثل وزارت صمت، گمرک، وزارت بهداشت، بانک مرکزی، نیروی انتظامی و غیره دوم معرفی دستاوردها، خدمات و محصولات شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها در حوزه مدنظر و سوم تامین مالی قرار دادها و همکاری های ما بین شرکت های د انش بنیان و دستگاه های اجرایی است.

ملکی فر اظهارداشت: وقتی یک شرکت دانش بنیان موفق شود محصول یا خدمتی را در حوزه پیشگیری و مبارزه با قاچاق در اختیار دستگاه ها و سازمان های مرتبط قرار دهد طبق معمول نیازمند تامین مالی حداقل سرمایه درگردش و ضمانت های مورد نیاز بوده که این از وظایف صندوق نوآوری و شکوفایی است.

وی در ادامه از ثبت نام بیش از ۴۰۰ نفر در گردهمایی سه روزه خبرداد و گفت: از این تعداد ۲۵۱ نفر از ۱۲۰ شرکت دانش بنیان، ۵۵ نفر از ۳۰ شرکت غیر دانش بنیان و ۷۰ نفر از سایر موسسات و نهاده های دست اندرکار مثل دانشگاه ها، پارک ها، مراکز رشد، صندوق های پژوهشی و فناوری هستند.

معاون توسعه صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: بطورکلی در این گردهمایی هشت نشست ارائه نیاز فناورانه و یک نشست معرفی توانمندی های فناورانه شرکت های دانش بنیان خواهیم داشت.

وی اظهارداشت: نمایشگاهی از محصولات ۱۰۲ شرکت دانش بنیان به مدت سه روز در ساختمان صندوق نوآوری وشکوفایی برپا شده است.

ملکی فر با اشاره به اینکه گردهمایی مزبور از سوم آذر ماه جاری در تهران آغاز شده است، یادآورشد: صندوق نوآوری و شکوفایی، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خدمت شرکت های دانش بنیان و دستگاه های مرتبط در این حضور هستند.

برنامه «روی خط اقتصاد» کاری از گروه کشاورزی شبکه رادیویی اقتصاد است که از شنبه تا پنجشنبه هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۵۵ دقیقه به تهیه کنندگی «سید وحید موسوی و مطهره مهرابی» با هدف تحلیل و بررسی مهمترین خبرهای اقتصادی ایران و جهان به منظور اطلاع رسانی و آگاه کردن مخاطبان بر روی موج اف‌ام ردیف ۹۸ مگاهرتز قرار می‌گیرد وعلاقه مندان می‌توانند برای دریافت فایل صوتی برنامه به سایت این رادیو مراجعه کنند.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا