بین الملل

با «ثروتمندترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا» آشنا شوید

میشل بلومبرگ رسما کمپین خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال‌ آینده آمریکا را آغاز کرد.

به گزارش آرمان اقتصادی، میشل بلومبرگ – شهردار سابق نیویورک – این هفته از آغاز رسمی کمپین انتخاباتی خود با بودجه تبلیغاتی ۳۰ میلیون دلاری خبر داد و هدف خود را چنین اعلام کرد که برای انتخابات نامزد شده‌ام تا دونالد ترامپ را شکست دهم و آمریکا را دوباره بسازم.

طبق اعلام نشریه فوربس، بلومبرگ ۷۷ ساله با ۵۴.۱ میلیارد دلار ثروت تا پایان ماه سپتامبر، چهاردهمین فرد ثروتمند جهان بوده است.

همچنین بخوانید

وی در سال ۱۹۸۱ میلادی بنیاد بلومبرگ را تاسیس کرد که شامل خبرگزاری بلومبرگ و شرکت‌های سرمایه‌گذاری و فناوری بلومبرگ است.

میشل بلومبرگ فوق لیسانس مدیریت کسب و کار از دانشگاه هاروارد و شهردار سابق نیویورک به مدت ۱۲ سال بوده است.

او که مواضع سرسختانه‌ ضد آزادی خرید و فروش اسلحه در آمریکا و گرم شدن زمین دارد، تاکنون هشت میلیارد دلار از ثروت خود را وقف مبارزه با قوانین سلاح و مقابله با تغییرات اقلیمی کره زمین کرده است.

بلومبرگ در سال ۲۰۱۸ به عنوان پنجاه و یکمین فرد قدرتمند جهان از سوی فوربس معرفی شده است.

وی همچنین ثروتمندترین فرد ساکن شهر نیویورک نیز است و از سال ۲۰۰۱ به بنیاد بلومبرگ بازگشته است.

ثروت بلومبرگ در حال حاضر ۱۷ برابر بیشتر از ثروت دونالد ترامپ – رئیس‌جمهور فعلی آمریکا – است؛ بدین ترتیب وی ثروتمندترین نامزد انتخابات ریاست جمهوری سال آینده است.

آن طور که داده‌های فوربس نشان می‌دهد، متوسط ثروت ترامپ در ۲۳ سال اخیر به طور متوسط سالانه ۸.۸ درصد افزایش داشته است که این رقم برای بلومبرگ ۱۸.۸ درصد بوده است.

به جز این دو نفر، تام استیر با ۱.۶ میلیارد دلار ثروت، جان دلانی با ۲۰۰ میلیون دلار ثروت، میشل بنت با ۱۵ میلیون دلار ثروت و الیزابت وارن با ۱۲ میلیون دلار ثروت، دیگر نامزدهای ثروتمند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا هستند.

 

منبع
ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا