ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

"شبکه سازی" طرح فعلی وزارت علوم است

ایسنا/مازندران وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: "شبکه‌سازی" طرح فعلی وزارت علوم است اما افزایش واحدهای جدید مقدور نیست و امکان ادغام بعضی از واحدها به صورت تجمیعی برای بیشتر به هم نزدیک شدن وجود دارد.

منصور غلامی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه دانشگاه علوم دریایی امام خمینی (ره) از نظر تخصصی جزء دانشگاه‌های نسبتا جوان و بروز است، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های این دانشگاه قرار بر این شد تا در توسعه رشته‌های تخصصی یک واحد وابسته در جنوب کشور راه اندازی شود.

وی با بیان اینکه ساماندهی نظام آموزش عالی کشور طرح مصوب شورای انقلاب فرهنگی است، تصریح کرد: با توجه به افزایش کمی زیاد در واحدهای دانشگاهی و همچنین شرایط به وجود آمده در خصوص کاهش داوطلب‌ها باید ساماندهی انجام شود.

همچنین بخوانید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری خاطرنشان کرد: کیفی سازی آموزش عالی و ماموریت‌گرا کردن در غالب طرح ساماندهی آموزش عالی به‌خصوص در مرحله اول دانشگاه‌های دولتی و آموزشگاه‌های غیر دولتی در مرحله دوم هماهنگی لازم با بعضی از شوراها و نهادها صورت گرفته و برنامه نهایی طرح در شورای انقلاب فرهنگی است امیداریم اجرایی شود.

غلامی گفت: طرح ما شبکه آموزش در هر استان است که دانشگاه‌های بزرگ و توانمند استان بر مجموعه‌های کوچکتر از نظر علمی و پژوهشی نظارت و هدایت را برعهده داشته باشند.

وی یادآور شد: هر واحدی بر اساس ظرفیت و توانمندی خود نقش کلیدی را ایفا می‌کند.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا