امور زیربناییتعاون و اشتغال

مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو امروز به دولت ارائه شد

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه طرح حمایت از کارآفرینان پیشرو امروز به دولت ارائه شد گفت: صدور ضمانتنامه برای دریافت تسهیلات و ایجاد خط سبز گمرکی از ویژگی های این پیشنهاد هستند.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد شریعتمداری، در مراسم هفته جهانی کارآفرینی که امروز سه شنبه ۵ آذر در محل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، با اشاره به جلسه فعالان اقتصادی و کارآفرینان با رهبر انقلاب اظهار داشت: ایشان در نشست بیش از سه ساعته با فعالان اقتصادی بیشتر دغدغه ها و مشکلات این قشر از جامعه را شنیدند و طی تذکرات و توصیه هایی که داشتند، چند تذکری به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این باب ارائه کردند که قطعا در دستور کار قرار می گیرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با تاکید بر اینکه با تحولاتی که در حوزه های الکترونیکی و اینترنتی در کشور ایجاد شده نیازمند یک پوست اندازی است و باید در جهت کارآفرینی نوین گام برداریم، افزود: اگر امروز از فسادهای نظام سلطه علیه کشورمان صحبت کنیم، یکی از راه های مبارزه با آن توسعه کارافرینی نوین با حضور کارآفرینان به عنوان فرماندهان خط مقدم اقتصادی مقاومتی است.

وی با تاکید بر اینکه امروز یک انقلاب در حوزه کارآفرینی کشور ایجاد شده است، تاکید کرد: در حوزه هایی مانند نانو تکنولوژی و صنایع دارویی این پیشرفت ها به خوبی نمایان است.

شریعتمداری از ارائه مصوبه ای به دولت برای حمایت از کارآفرینان پیشرو خبر داد و گفت: این مصوبه امروز به دولت ارائه شده که بر اساس آن مزیت هایی برای کارآفرینان قائل شدیم. یکی از بحث هایی که رهبری در جلسه با کارآفرینان به آن اشاره کردند، موضوع اکرام و احترام به جامعه کارآفرینان کشور بود که در این مصوبه نیز جایگاه و منزلت کارآفرینان توجه شده است.

این عضو کابینه دولت دوازدهم در باره مهمترین ویژگی های مصوبه حمایت از کارآفرینان پیشرو نیز گفت: معمولا کارآفرینان ما دارایی و ضمانتی در قبال دریافت تسهیلات ندارند که بر اساس این مصوبه دولت می تواند با تکیه بر دانش و اندیشه جوانان ضمانت نامه هایی را برای کارآفرینان پیشرو صادر کند که بر این اساس مقرر شد تا سقف ۱۵۰ میلیارد تومان تسهیلات  بتوانیم برای فعالیت های نوآورانه ضمانت نامه صادر کنیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: همچنین با ایجاد خط سبز گمرک فعالیت های گمرکی کارآفرینان برای مراودات کالایی تلاش کردیم تا تسهیلاتی در این زمینه برای این قشر از جامعه در قالب مصوبه دیده شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از مهمترین اقدامات برای توسعه فعالیت های کارآفرینانه باید ایجاد هماهنگی بین اکوسیستم کارآفرینی کشور باشد تا از جایگاه و منزلت کارآفرینان پاسداری کنیم، باید این واقعیت را بپذیریم که فضای کسب و کار کشور به هیچ وجه متناسب با فعالیت های کارآفرینانه نیست و آنها مشکلاتی در حوزه های مختلف از جمله حق بیمه  تامین اجتماعی دارند که این موضوع نیز در نشست با رهبری مطرح شد.

شریعتمداری در توضیح مطلب فوق ادامه داد: در راستای کاهش موانع تامین اجتماعی برای کارآفرینان ابتدای امسال بخشنامه ۱۷ ماده ای را به سازمان تامین اجتماعی ابلاغ کردیم اما قطعا این اقدام به تنهایی کافی نیست.

وی با تاکیدبر اینکه برای توسعه فرهنگ کارآفرینی در کشور باید از سنین پایین، نوجوانان را با فعالیت های خلاقانه و کارآفرینی آشنا کنیم و خانواده ها در این زمینه تکلیف دارند گفت: در همان سنین است که جرقه های فعالیت های خلاقانه و کارآفرینی در ذهن ایجاد می شود.

این عضو کابینه دولت دوازدهم، نهادسازی را یک ضرورت برای توسعه امر کارآفرینی در کشور عنوان کرد و گفت: در همین راستا طی یک ماه گذشته دو بنیاد ملی کارآفرینی یکی در حوزه «تولید محتوای دیجیتال» و «توسعه فناوری نوین در حوزه های بلاک چین، هوش مصنوعی و اینترنت اشیا» ایجاد شده است.

شریعتمداری همچنین از تاسیس و راه اندازی بنیاد ملی توسعه فعالیت های فرهنگی در آینده نزدیک خبر داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا