انرژی

وضعیت نامشخص ۲.۷ میلیون خانوار در دریافت کمک حمایتی!

طی ۲۴ ساعت گذشته آمار اعلامی در رابطه با خانوارهای دریافت کننده حمایت‌های معیشتی با ۲.۷ میلیون خانوار اختلاف مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بعد از واریز دور اول کمک‌های حمایتی دولت، روز گذشته نوبخت -رئیس سازمان برنامه و بودجه- اعلام کرد که ۱۷.۷ میلیون خانوار در این دور کمک حمایتی گرفتند که در مجموع بیش از ۲۴۲۰ میلیارد تومان بابت این پرداختی به حساب سرپرستان خانوار واریز شده است.

اما امروز شریعتمداری – وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی– که مسئولیت شناسایی مشمولان دریافت کمک‌های حمایتی را برعهده دارد، اعلام کرده که در گام اول ۱۵ میلیون خانوار شامل ۶۰ میلیون نفر مشمول سبد معیشتی شدند و در سه نوبت برای آنها پرداخت انجام شده است.

همچنین بخوانید

اعلام ‌های صورت گرفته در رابطه با کمک‌های حمایتی، اکنون با اختلاف حدود ۲.۷ میلیون خانوار مواجه است که اگر متوسط اعضای خانوار را سه نفر در نظر بگیریم بیش از هشت میلیون اختلاف وجود دارد که دلیل آن نیز مشخص نیست.

این در حالی است که در ابتدا قرار بر این بوده که بیش از ۱۸ میلیون خانوار از محل افزایش قیمت بنزین مشمول دریافت کمک‌های حمایتی شوند، اما اعلام آمار از سوی مسئولان در هر صورت کمتر از این تعداد بود.

البته در رابطه با اینکه چرا برای کمتر از ۱۸ میلیون خانوار واریزی انجام شد اینگونه توضیح داده شد که بعد از این‌که درخواست‌های مردم برای مشمولیت کمک‌های حمایتی بررسی و مورد پذیرش قرار بگیرد به طور حتم می‌تواند تعداد خانوارها به بیش از ۱۸ میلیون افزایش پیدا کند.

در هر صورت اکنون اختلاف بین آمار اعلام شده خود جای سوال دارد که این ۲.۷ میلیون خانوار چه وضعیتی دارند و از سویی اذهان عمومی را درگیر آمار متفاوتی می‌کند، آن‌هم در شرایطی که افراد معترض به عدم دریافت کمک‌های حمایتی در دور اول کم هم به نظر نمی‌رسند.

گفتنی است؛ با اصلاح قیمت بنزین و سهمیه‌بندی آن قرار شد مابه‌التفاوت ایجاد شده که حدود ۳۰ هزار میلیارد تومان در سال برآورد می‌شود به مردم برگردد. بر این اساس برای خانوارهای تک‌نفره ۵۵ هزار تومان، دو نفره ۱۰۳ هزار تومان، سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان تعیین شد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا