صنعت، معدن، تجارت

پوستر و شعار هفدهمین همایش تعالی سازمانی رونمایی شد

طی مراسمی در سازمان مدیریت صنعتی

امسال با توجه به سال رونق تولید و همزمانی برگزاری همایش با روز مهندسی، محور اصلی هفدهمین همایش تعالی سازمانی، «مهندسی تعالی در سازمان‌های ایرانی» برای رونق تولید قرار داده شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، سید علیرضا شجاعی مدیر مرکز تعالی سازمانی سازمان مدیریت صنعتی و دبیر این همایش در حاشیه مراسم افتتاحیه اجماع اولیه ارزیابان شرکت های سطح تندیس هفدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی با اعلام این خبر، گفت: این مراسم با حضور جمعی از اعضای کمیته علمی، ارزیابان و مدیران سازمان های سرآمد کشور برگزار و از پوستر و شعار جدید هفدهمین همایش ملی تعالی سازمانی رونمایی شد.

وی با بیان اینکه الگوی تعالی سازمانی یکی از ابزارهای قوی و قدرتمند برای ارتقا و توسعه بنگاه ها به شمار می رود، افزود: این الگو با ارزیابی ۹ معیار مهم در حوزه توانمندسازها و نتایج از جمله استراتژی، رهبری سازمان، کارکنان، فرآیند و محصولات و خدمات، همکاری ها و منابع و نیز نتیجه آنها در مشتریان، کارکنان، سازمان و جامعه، به یادگیری، بهبود و نوآوری کسب و کارها و سازمان‌ها کمک شایانی می کند.

همچنین بخوانید

شجاعی با تاکید بر اینکه امروزه شرکت ها برای قرار گرفتن در زمره بنگاه ها و سازمان های سرآمد و پیشی گرفتن از رقبا در بازار ملی و بین المللی از این الگوی جامع استفاده می کنند، اظهار داشت: چندی پیش در مراسم بین المللی که در حوزه تعالی سازمانی در کشور فنلاند برگزار شد سازمان هایی از کشورهای بلژیک، سوئیس، چین، پرتغال، انگلستان، امارات، فنلاند، فرانسه، مجارستان و ترکیه حائز رتبه برتر و کسب جایزه شدند. وی ادامه داد: امسال در ایران نیز شرکت ها و سازمان های مختلف خصوصی و غیردولتی در صنعت و خدمات با پیاده سازی الگوی تعالی سازمانی در مجموعه خود، نسبت به ارزیابی آن اقدام و با حضور در هفدهمین دوره اعطای جایزه ملی تعالی سازمانی میزان سرآمدی شرکت خود را محک می زنند.

دبیر همایش ملی تعالی سازمانی با اشاره به گستره کاربرد این الگو در کلیه سازمان های تولیدی و خدماتی خصوصی و دولتی، گفت: جایزه ملی تعالی سازمانی در پنج بخش ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و عمومی یا غیرانتفاعی برگزار می شود. لذا علاوه بر صنایع کوچک و متوسط و بزرگ، دانشگاه ها، شهرداری ها، دستگاه های دولتی همچون وزارتخانه ها و سازمان های استانی، شرکت های دولتی همچون آب و برق می توانند در این فرآیند حضور یابند.

شجاعی به تقارن زمانی برگزاری همایش امسال با ۵ اسفندماه و روز مهندسی اشاره کرد و گفت: رونق تولید از سازمان‌ها و بنگاه‌های متعالی حاصل می‌شود و زمانی می‌توانیم به رونق تولید امید داشته باشیم که سازمان‌های تولیدی و خدماتی و دستگاه های پشتیبان آنها یعنی دستگاه های دولتی و اجرایی در مسیر تعالی قرار گیرند. برای تحقق این موضوع ضروری است همه سازمان های کشورمان پیاده سازی ارزش ها و مفاهیم بنیادین تعالی سازمانی را در دستور کار خود قرار دهند و تا حصول نتیجه آن را مهندسی و مدیریت کنند. از همین رو شعار هفدهمین همایش را «مهندسی تعالی در سازمان های ایرانی» در نظر گرفتیم.

گفتنی است هفدهمین همایش ملی تعالی سازمانی ۵ اسفندماه در مرکز همایش های بین المللی صدا و سیما برگزار می شود و سازمان های سرآمد هفدهمین دوره جایزه ملی تعالی سازمانی معرفی می شوند. فرصت ثبت نام و ارائه اظهارنامه در سطوح تقدیر تا پایان آبان و سطح گواهی حداکثر تا آخر آذرماه امکان پذیر است.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا