امور زیربناییتعاون و اشتغال

سند توسعه بخش تعاون به زودی آماده‌ می‌شود

رئیس اتاق تعاون با بیان اینکه سند توسعه بخش تعاون با توجه به تاکیدات رهبری به زودی آماده می‌شود، گفت: در شرایط حاضر فرصت خوبی برای حضور پر رنگ‌تر بخش تعاون فراهم شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از اتاق تعاون ایران، بهمن عبداللهی در دیدار روسا و مدیران اتاق‌های تعاونی کل کشور و مدیرگروه اقتصادی دفتر رهبری، با بیان اینکه هفته گذشته جمعی از تعاون گران، کار آفرینان و فعالان اقتصادی کشور دیداری با مقام معظم رهبری داشتند، گفت: در این جلسه با تاکید بر اهمیت بخش تعاون و مزایای آن فرصت خوبی بود تا تجدید حیاتی برای بخش تعاون صورت گیرد.

عبداللهی اظهار کرد: در شرایط کنونی اقتصاد کشور تمامی اقشار جامعه درخواست دیدار با رهبر انقلاب را داشتند، اما ما توانستیم بعد از یک سال پیگیری و همکاری مدیر گروه اقتصادی دفتر مقام معظم رهبری این دیدار انجام شود.

او با اشاره به اینکه در این جلسه مطالب و محورهای اصلی را مطرح کردیم گفت: ما در این دیدار توانستیم محورهای اصلی بخش تعاون را مطرح کنیم و با توجه به اینکه مقام معظم رهبری شنونده خوبی هستند تمامی صحبت‌های بنده و ۱۰ نفر از فعالان اقتصادی را با دقت گوش دادند.

رئیس اتاق تعاون ایران با اشاره به اینکه ما در اتاق تعاون باید اقدامات بسیار زیادی را پیگیری می‌کردیم گفت: در مورد واگذاری‌ها اجرای عملیات سند توسعه بخش تعاون و حوزه‌های مختلفی که تا کنون اجرایی نشده از مهم‌ترین اقداماتی است که باید بخش تعاون آن را پیگیری کند.

عبداللهی اظهار کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری به تمامی وزرا و دست اندرکاران بخش اقتصاد باید هرچه سریع‌تر اجرایی شدن سند توسعه بخش تعاون انجام شود.

رئیس اتاق تعاون ایران تاکید کرد: از دفتر مقام معظم رهبری اعلام شده برنامه جامع اقدام ملی توسعه تعاون که قرار است با مشارکت‌های مردمی انجام شود هر چه سریع‌تر آماده شود.

عبداللهی افزود: در شرایط حاضر فرصت خوبی برای حضور پر رنگ‌تر بخش تعاون فراهم شده و ما به عنوان یک طرح غیر دولتی در حوزه تعاون چنین فرصت تاریخی را باید غنیمت بشماریم و از آن در جهت توسعه و ارتقا کمی و کیفی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: به کارگیری افراد خبره و متخصص در این حوزه باید در اولویت قرار بگیرد و ما موظف هستیم بنیان کار را در این حوزه قرار دهیم و برای اجرایی شدن هرچه بهتر فعالیت‌های تعاون اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس اتاق تعاون ایران همچنین گفت: بخش تعاون درحال آماده باش کامل است تا هرچه سریع‌تر بتواند سند توسعه تعاون را به مرحله اجرایی برساند.

عبداللهی درباره آخرین وضعیت واگذاری‌ها هم گفت: بخش تعاون در این حوزه آماده است و تمامی دستگاه‌های اقتصادی هم در این جلسه برای اجرایی شدن هرچه بهتر این حوزه اعلام آمادگی کرده‌اند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا