امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

تولید میگوی پرورشی ۳ برابر می شود/انتقال دانش فنی به کنگو

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی گفت: براساس هدفگذاری انجام شده افزایش تولیدات پرورش میگو تا ۳ برابر تولید فعلی تا سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، علی‌اشرف منصوری در نشست مشترکی با حضور اعضای هیات مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی با جمعی از سرمایه‌گذاران کشور کنگو در خصوص انتقال دانش و فن‌آوری پرورش میگو به این کشور، گفت: شرکت شهرک‌های کشاورزی با همکاری سازمان شیلات ایران و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط برنامه‌های گسترده‌ای برای توسعه پرورش میگو در سواحل جنوبی و شمالی کشور در دست اقدام دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک های کشاورزی ادامه داد: براساس هدفگذاری انجام شده توسط این شرکت افزایش تولیدات پرورش میگو تا ۳ برابر تولید فعلی تا سال ۱۴۰۰ برنامه‌ریزی شده است.

وی افزود: در حال حاضر محصولات تولیدی ایران در این حوزه به تعدادی از کشورها نظیر کشور چین صادر و حتی پیش‌خرید می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های کشاورزی خاطرنشان کرد: در ایران پرورش میگو بیشتر در سواحل شمالی و جنوبی کشور صورت می‌گیرد و طبیعی است که در کشور کنگو شرایط تولید با ایران متفاوت خواهد بود و قطعاً برای توسعه این صنعت باید مطالعات و بررسی همه‌جانبه از حیث اقلیم، کیفیت آب، خاک، درجه حرارت محیط در طول سال و چگونگی تامین انرژی و سایر عوامل اثرگذار صورت پذیرد.

نماینده هیات کشور کنگو نیز در این نشست خواستار انتقال تجربیات و دانش و مطالعات اراضی در کشور کنگو برای پرروش میگو شد.

وی افزود: در این راستا مقرر شد پس از انجام هماهنگی و تشریفات قانونی در قالب قرارداد یا یادداشت تفاهم‌نامه، این همکاری‌ها در ابتدا به صورت پایلوت انجام و سطح همکاری‌ها گسترش یابد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا