صنعت، معدن، تجارت

خودکفایی در تولید آلومینیوم باید جدی گرفته شود/تولید ۴۵۰ هزار تنی

تبریز- وزیر صنعت، معدن و تجارت بر لزوم ایجاد خودکفایی در تولید آلومینیوم تاکید کرد.‏

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، رضا رحمانی شامگاه چهارشنبه در مراسم افتتاح طرح های صنعتی استان که به صورت ویدیو کنفرانسی توسط رئیس جمهور افتتاح شد، گفت: نفلین سینیت سالیان سال در کنار مس سونگون یکی از مهم ترین صنایع معدنی استان محسوب می شوند که مشکل بهره برداری از مس در سفرهای قبلی حل شده بود اما در مورد آلومینا این مشکل وجود داشت.

وی ادامه داد: طرح مربوط به آلومینای سراب امروز طی تفاهمنامه ای میان سازمان ایمیدرو و قرارگاه خاتم الانبیا اجرایی می شود.

رحمانی میزان تولید آلومینیوم را در کشور ۴۵۰ هزار تن دانست و گفت: با وارد شدن تولیدات آلومینیوم جنوب به این چرخه، ۳۰۰ هزار تن به این مقدار افزوده می شود.

وزیر صنعت افزود: با توجه به اهمیت آلومینیوم در تمامی کشور باید دنبال موادی باشیم که بتوان از آن آلومییوم تولید کرد که در این راستا اکتشافاتی انجام می شود که یکی از مهم ترین ذخایر مربوط به نفلین سینیت می شود.

وی ادامه داد: مردم سالیان سال است که منتظر اجرای این پروژه هستند، از سوی دیگر بحث خودکفایی در تولید آلومینیوم از دیگر مواردی است که باید جدی گرفته شود.

رحمانی با اشاره ای به سرمایه گذاری ۱۳۷ میلیون یورویی ایمیدرو در این طرح گفت: قرارگاه نیز پیمانکاری پروژه را بر عهده می گیرد.

وی با تاکید بر ایجاد شهرک تخصصی آلومینیوم گفت: همانطور که ایجاد شهرک تخصصی مس دنبال می شود باید به دنبال ایجاد شهرک تخصصی آلومینیوم نیز باشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا