بانکبانک و بیمه

منع فرار مالیاتی با ساماندهی حساب های بانکی

نماینده مردم شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، جویبار و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: ساماندهی و شفاف سازی حساب بانکی در جلوگیری از فرار مالیاتی بسیار تاثیر گذار است.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «عبد الله رضیان» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: عوامل زیادی از جمله شفاف نبودن حساب های بانکی در شکل گیری پدیده فرار مالیاتی دخیل است.

وی همچنین اظهارداشت: حساب های بانکی در کشور شفاف نبوده و از طرفی اطلاعات این حساب ها به شکل درست در اختیار ممیزان مالیاتی و تصمیم گیران این حوزه قرار نمی گیرد.

نماینده مردم شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، جویبار و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: رفع این مشکل نیازمند هماهنگی و همکاری بیشتر نظام بانکی با سیستم مالیاتی کشور است.

وی در ادامه با بیان اینکه متاسفانه فرار مالیاتی در برخی از مشاغل نمود بیشتری دارد، افزود: ضرورت دارد با برنامه ریزی مناسب و در عین حال ایجاد نظامات قانونی جلوی پیشروی این پدیده شوم را در جامعه سد کرد.

رضیان اظهارداشت: تحلیل کلی اینکه در بحث ساماندهی و شفاف سازی حساب های بانکی دستگاه ها و سازمان های دیگر نیز باید با سیستم بانکی همکاری داشته باشند چرا که بانک به تنهایی نمی تواند این موضوع را مدیریت کند.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: خوشبختانه امروز نظام بانکی با سازمان مالیاتی همکاری خوبی دارد اما می طلبد سازمان های متولی صنوف مختلف نیز در بحث سفاف سازی حساب های بانکی همکاری لازم را داشته باشند تا این قضیه به یک نتیجه مطلوب و مقصودبرسد.

نماینده مردم شهرستان های قائمشهر، سوادکوه، جویبار و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: هم اکنون بحث مالیات بر ارزش افزوده و ساماندهی نظام مالیاتی با ۱۵۴ ماده قانونی در دستور کار مجلس قرار دارد.

وی افزود: بدون شک با تصویب و اجرای این قانون بسیاری از موانع و اشکالات در مسیر مالیات ستانی در کشور برداشته و همچنین شفافیت لازم در حوزه های مختلف به خصوص حساب های بانکی ایجاد خواهد شد.

رضیان در پاسخ به سئوال یکی از شنوندگان برنامه رادیو اقتصاد مبنی بر اینکه آیا پرداخت مالیات در کشور بجای پول بصورت ارائه خدمات امکان پذیر است، اظهارداشت: هم اکنون چنین ساز و کاری در سیستم مالیات ستانی مملکت وجود ندارد.

وی همچنین در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیامی توان این پیشنهادرا به عنوان یک راهکار منطقی مطرح کرد، یادآورشد: خوشبختانه در مکانیزم قانونی برنامه ریزی شده چنین اتفاقی در بحث مالیات ستانی رقم بخورد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا