ارتباطات و فناوري اطلاعاتامور زیربنایی

ماجرای تغییر رمز اول برخی کارت‌های بانکی

رمز اول کارت بانکی تعدادی از مشتریان برخی بانک‌ها صبح امروز تغییر کرده که این بانک‌ها اقدام مذکور را در راستای افزایش امنیت حساب مشتریان اعلام کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، صبح امروز (چهارشنبه) تعدادی از مشتریان برخی از بانک‌های کشور تماس‌هایی از بانک‌های خود دریافت کردند که بر اساس آن رمز اول کارت‌های بانکی آن‌ها تغییر کرده و از آن‌ها خواسته شده که نسبت به تغییر رمز اول خود اقدام کنند.

پس از این تماس تلفنی، برای این مشتریان پیامکی مبنی بر تغییر رمز آن‌ها به چهار رقم آخر کد ملی آن‌ها ارسال و تاکید شده که نسبت به تغییر رمز خود از طریق دستگاه‌های خودپرداز اقدام کنند.

همچنین بخوانید

این اتفاق سبب شد، این مشتریان بانکی نسبت به مشکل ایجاد شده در بانک‌های خود دچار نگرانی شوند.

اما در این زمینه اطلاعات رسیده حاکی از آن است که با توجه به اینکه از ابتدای ماه آینده استفاده از رمز دوم پویا اجباری خواهد شد، تصمیم بر آن شده که مشتریان برای افزایش امنیت حساب خود، رمز اول کارت بانکی‌شان را تغییر دهند. این اقدام فقط برای امنیت بیشتر است و کوچک‌ترین مشکلی درخصوص رمز کارت‌های بانکی مشتریان این بانک ایجاد نشده است.

اما این مباحث در حالی مطرح می‌شود که بانک مذکور درخواست تغییر رمز اول را فقط برای عده‌ای از مشتریان خود ارسال کرده و این موضوع همه مشتریان را دربرنمی‌گیرد.

البته با توجه به اینکه تایید شماره تلفن همراه و فعال‌سازی رمز دوم یک‌بار مصرف از طریق دستگاه‌های خودپرداز قابل انجام است، ممکن است که این بانک‌ها این اقدام را برای افزایش امنیت مشتریان خود در زمان راه‌اندازی سرویس رمز دوم پویای خود کرده باشند.

اما نکته اینجاست که اگر این اقدام در راستای افزایش امنیت بوده، چرا فقط برای بخشی از مشتریان انجام شده است؟

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا