صنعت، معدن، تجارت

اولویت‌های سه گانه ایمیدرو/حمایت از طرح «نورد ۲» فولاد مبارکه

رییس هیات عامل ایمیدرو با تشریح اولویت های سه گانه این سازمان گفت: سود انباشته سهام شرکت فولاد مبارکه را برای توسعه آن شرکت اختصاص می دهیم.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، خداداد غریب پور که امروز در گردهمایی مدیران ایمیدرو به میزبانی شرکت فولاد مبارکه در شهر اصفهان سخن می گفت، اظهار داشت: ایمیدرو در بخش اکتشاف اثرگذار عمل کرده و مورد توجه بسیاری قرا گرفته است.

وی یادآور شد:‌ اکتشاف در طول مدیریت دکتر کرباسیان در گستره ۲۷۰ هزار کیلومتر مربعی آغاز شد و ما با همکاری وزارت صنعت معدن و تجارت، ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع دیگر به این میزان اضافه کردیم.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد اکتشافات تکمیلی توسط بخش خصوصی انجام شود، گفت: اکتشافات یک اصل ضروری در تامین خوراک حوزه معدن و صنایع معدنی است چراکه امروز شرکت هایی همچون مبارکه نیاز مبرم به تامین خوراک اولیه دارند.

غریب پور با اشاره به اینکه مبارکه پروژه نورد گرم ۲ را پیش رو دارد، تاکید کرد: ایمیدرو به همراه وزارت صنعت معدن و تجارت با رعایت همه جوانب امر، از اجرای طرح نورد گرم ۲ شرکت فولاد مبارکه حمایت می کند و این طرح در مهلت مقرر اجرایی خواهد شد.

غریب پور با بیان اینکه مبارکه باید طرح های توسعه، به ویژه در بخش سنگ آهن تعریف کند، اکتشاف، ایجاد و توسعه زیربناها و تامین مالی را از اولویت های ایمیدرو طی امسال خواند و گفت: سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی امسال تا ۳۵۰ میلیارد تومان افزایش یافت و طی سال آتی این رقم تا ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش می یابد.

اختصاص سود سهام مبارکه به توسعه این شرکت

غریب پور با بیان اینکه سود انباشته سهام شرکت فولاد مبارکه را برای توسعه آن شرکت اختصاص می دهیم، گفت: ایمیدرو متعهد است در مجامع سال های آتی، سود سهام مبارکه را ذخیره و صرف توسعه این مجموعه کند.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه مبارکه می تواند در حوزه بومی سازی عهده دار برگزاری نمایشگاه باشد، اظهار کرد: در طرح نورد گرم مبارکه، نیمی از تجهیزات، داخلی سازی شده است.

رییس هیات عامل ایمیدرو گفت: با توجه به اقدامات فولاد مبارکه در تولید دانش بومی، این شرکت می تواند به صورت پایلوت اقدام به برگزاری نمایشگاه در استان اصفهان کند.

وی افزود: تحقق این مهم،‌ مانع واردات قطعات و تجهیزات مشابه ساخت داخل می شود و در کنار آن با “فراخوان اعلام نیازهای شرکت ها به تجهیزات در این نمایشگاه”، زمینه رونق بیش از پیش تولید داخل را فراهم کرد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا