صنعت، معدن، تجارت

فقدان مدیریت جهادی بسترساز بروز مشکل در برخی واحدهای بزرگ صنعتی

اراک- معاون هماهنگی، نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: فقدان مدیریت جهادی زمینه ساز بروز مشکل در برخی واحدهای بزرگ صنعتی در کشور شده و باید به سمت مدیریت جهادی گام برداشت.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، سعید شیرکوند عصر شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در اراک، با بیان اینکه استان مرکزی یکی از کانون‌های صنعتی کشور محسوب می شود، اظهار داشت: با توجه به بازدیدی که امروز از سه واحد بزرگ صنعتی دچار مشکل استان مرکزی شامل هپکو، آذرآب و ماشین سازی اراک صورت گرفت، باید عوامل ایجاد کننده بروز مشکلات که به این نتایج نامطلوب در دو دهه گذشته در این واحدها منجر شده، بررسی و به صورت رساله ای درآید تا در سنوات بعد شاهد تکرار این اتفاقات نباشیم.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور گفت: نتایج حاصل از بازدید از این سه واحد بزرگ صنعتی از مسایل مشترک نمایندگان کارگری و ابهام در مالکیت و مدیریت این واحدها حکایت دارد. معلوم نیست نحوه واگذاری چگونه بوده است و نظارت پس از آن چگونه اعمال شده است در نتیجه با مدیریت حاکم بر آن ها این همه هزینه و انباشت بدهی کار را دشوار کرده است.

شیرکوند افزود: در مقابل این نوع مدیریت ها باید به سمت مدیریت جهادی حرکت کرد.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: با توجه به مشکلات این واحدها همانند تامین اجتماعی، بدهی ها و…  بایستی نگاه خود را تغییر دهیم و در تمامی قسمت ها مسئولانه ورود پیدا کنیم و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز به همین منظور شکل گرفته است.

وی اظهار داشت: انتظار می رود برای حل مشکلات این واحدهای صنعتی بزرگ از اختیارات خود استان، تامین اجتماعی، بانک ها، سازمان امور مالیاتی و حتی دستگاه قضایی استفاده شود.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور بیان داشت: در شرایط سخت اقتصادی که واحدها و شرکت ها برای پرداخت حقوق کارگران خود با مشکل مواجه هستند، اخذ یک تصمیم غیر متعارف توسط سازمان تامین اجتماعی یا دستگاه قضایی به توقف کار می انجامد در شرایطی که تاکید مقام معظم رهبری و رییس قوه قضاییه به دستگاه های اجرایی برخورداری نگاه متفاوت نسبت به بخش تولید است باید این مهم در دستور کار قرار گیرد.

شیرکوند گفت: در صدد هستیم به منظور بررسی ابعاد مختلف مشکلات این سه واحد صنعتی بزرگ استان مرکزی با حضور معاون اول رییس جمهور جلسه ای برگزار کنیم و امیدواریم با هم فکری تمامی دستگاه ها تکلیف مالکیت و مدیریت این واحد ها توسط دستگاه های مسئول آن مشخص شود.

معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیربنایی معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: همچنین در این ارتباط، سازمان های تامین اجتماعی، امور مالیاتی، سیستم بانکی نیز در چارچوب وظایف ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، باید شرایطی را فراهم سازند تا در استان و اراک شاهد اخبار ناگوار در حوزه صنعت و کارگری نباشیم.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا