بین الملل

ساخت دیوار حایل مشکلات اقتصادی آمریکا را حل نمی‌کند

صدراعظم آلمان گفت: ساخت دیوار حایل مرزی آمریکا با مکزیک نمی تواند چالش اصلی ترامپ را حل کند و آمریکا باید به فکر بهبود اقتصادی در مناطق محروم خود باشد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رویترز، «آنگلا مرکل» صدر اعظم آلمان در دیدار خود با «انریک پنا نیئتو» رئیس جمهور مکزیک گفت: احداث دیوار مرزی آمریکا با مکزیک نمی تواند مشکلات مهاجرت را که چالش اصلی «دونالد ترامپ» رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا است را برطرف کند.  

 طرح مسئله ساخت دیوار حائل از سوی رئیس جمهور آمریکا باعث شده که روابط مکزیک و آمریکا به پایین ترین سطح در چند سال اخیر رسیده است.  

همچنین بخوانید

مرکل گفت: به نظر من بهبود امکانات مرزی نمی تواند موجب حل مشکلات مهاجرات شود. وی بدون اینکه اسم «دونالد ترامپ» را بیاورد گفت: راه حل بهبود اقتصادی در آمریکا ارتقا سطح استاندارد زندگی و ایجاد فرصت در مناطق محروم است.

همچنین «مرکل» و «نیئتو» در یک موضع گیری واحد علیه ترامپ اعلام کردند که متعهد به تجارت آزاد هستند.

 «ترامپ» چندی پیش به مواضع تجاری آلمان و مکزیک حمله کرده و گفته بود که شاخص تراز تجاری این دو کشور با آمریکا بیشتر است و با صراحت عنوان کرده بود، اگر مذاکرات پیمان «نفتا» به نفع آمریکا نباشد از آن خارج می‌شود.  

آلمان سرمایه گذاری های قابل توجهی را در آمریکا و مکزیک انجام داده است و صدر اعظم آلمان خاطر نشان کرد: نباید منافعی را که تجارت بین المللی برای کشورها به ارمغان آورده است، فراموش کنیم.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا