امور زیربناییراه و ساختمان

آمادگی بنادر جنوب برای ارسال کالا به قطر/ از ظرفیت جزیره نگین استفاده می‌کنیم/ جزئیات تردد کشتی‌ها به قطر پس از مذاکرات اعلام می‌شود

معاون سازمان بنادر و دریانوردی از آمادگی بنادر جنوب کشورمان به ویژه بندر بوشهر برای ارسال کالا و مواد مورد نیاز قطری ها خبر داد و گفت: مذاکرات مقامات ایرانی و قطری در حال انجام است و هنوز مشخص نیست که در روزهای آینده چه حجم از بار و از چه بنادری محموله‌ها به سمت قطر از طریق دریا منتقل می‌شود.

همچنین بخوانید

جلیل اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا، با بیان اینکه بندر بوشهر نزدیک بندر به کشور قطر برای ارسال و انتقال بار و انواع محموله‌ها است، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت بندر بوشهر در بخش کانتینر ۴۰۰ هزار TU  است و این بندر جنرال کارگو برای تخلیه و بارگیری دارد.

وی ادامه داد: جزیره نگین در بوشهر در حال ساخت است و از بخشی ظرفیت این جزیره هم می‌توان برای تخلیه و بارگیری استفاده کرد.

معاون امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی با بیان این که گویا تا کنون یک محموله از مواد مورد نیاز قطری‌ها از بند بوشهر ارسال شده است، گفت: تردد شناورهای تجاری بین بنادر ایران و قطر هیچ مشکلی نخواهد داشت.

اسلامی تاکید کرد: این آمادگی را داریم که مواد و کالاهای مورد نیاز قطری‌ها را از بنادر جنوب کشورمان بارگیری و به این کشور ارسال کنیم.

وی گفت: مذاکرات مقامات ایرانی و قطری در حال انجام است و هنوز مشخص نیست که در روزهای آینده چه حجم از بار و از چه بنادری محموله‌ها به سمت قطر از طریق دریا منتقل می‌شود. جزییات برنامه تردد کشتی‌های باری از ایران به سمت قطر پس از اتمام مذاکرات اعلام می‌شود.

منبع:ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا