بین الملل

گام بعدی چین و امریکا برای تکمیل توافق تجاری

چین و آمریکا درخصوص متن توافقنامه اقتصادی و تجاری در مرحله اولیه به توافق رسیدند و مقرر شد در گام بعدی، تشریفات لازم مانند رسیدگی حقوقی، ترجمه و بازبینی مربوط را هرچه زودتر انجام دهند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از رادیو بین المللی چین، این متن شامل ۹ بخش از جمله مقدمه ، حق مالکیت معنوی ، انتقال فناوری ، خوراک و محصولات کشاورزی ، خدمات مالی، نرخ ارز و شفافیت ، گسترش تجارت، ارزیابی دو جانبه و حل اختلافات و موارد نهایی است. در عین حال دو طرف به توافق رسیدند که طرف آمریکایی مراحل تعهدات مربوط به لغو تعرفه افزوده بر کالاهای چین را لغو کند و روند افزایش  تعرفه را  متوقف و به سمت کاهش هدایت کند. 

این توافقنامه برای تقویت همکاری اقتصادی و تجاری چین و آمریکا، کنترل موثر و حل اختلافات در زمینه اقتصادی و تجاری مفید است و به توسعه با ثبات روابط اقتصادی و تجاری چین و آمریکا کمک خواهد کرد. در حال حاضر اقتصاد جهان با فشار رکود روبرو است، این توافقنامه برای افزایش اعتماد بازار و تثبیت پیش بینی فعالان بازار مفید است و برای فعالیتهای اقتصادی و تجاری و سرمایه گذاری بستر مطلوبی ایجاد خواهد کرد. 

دو طرف به توافق رسیدند که در گام بعدی، تشریفات لازم مانند رسیدگی حقوقی، ترجمه و بازبینی مربوط را هرچه زودتر انجام دهند و درخصوص سامان بخشی برنامه امضای توافقنامه رسمی رایزنی داشته باشند. 

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا