امور زیربناییراه و ساختمان

تحریم جلوی خرید هواپیما را نگرفت/ پهبادهای پست باید مجوز بگیرند/ پرونده سانحه یاسوج به دلیل گزارش اشتباه به دادسرا برگشت

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اظهار داشت: تمام پهبادهای غیرنظامی برای فعالیت باید مجوزهای سازمان هواپیمایی را داشته باشند و پست هم برای پهبادهای خود باید نسبت به ا خذ مجوز اقدام کند.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،، علی عابدزاده در نشست خبری چهارمین نمایشگاه حمل و نقل و صنایع وابسته با بیان اینکه خرید هواپیما ادامه دارد گفت: شرایط تحریم نتوانست روند خرید هواپیما را متوقف سازد اما تمام اطلاعات خرید هواپیما محرمانه باقی می‌ماند.

وی همچنین با اشاره به مشکل سوخت‌رسانی برای ایرلاین‌های ایرانی در خارج از کشور ادامه داد: مشکل سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی همچنان در اروپا وجود دارد اما در ترکیه هواپیماهای ایرلاین‌های کشورمان سوخت دریافت می‌کنند و ما این موضوع را از طریق وزارت امور خارجه پیگری می‌کنیم.

رئیس سازمان هواپیمایی با اشاره به نرخ بلیت هواپیما پس از آزادسازی قیمت‌ها گفت: پس از آزادسازی قیمت‌ها شرایط فروش بلیت ثبات پیدا کرده است و باعث توسعه حمل و نقل هوایی شده و ایرلاین‌ها حرکت رو به جلو دارند.

وی افزود: نرخ بلیت هواپیما وابستگی زیادی به نرخ ارز دارد و با توجه به شرایط ارزی امروز می‌توان گفت بازار بلیت هواپیما در شرایط خوب و قابل قبول است.

عابدزاده تاکید کرد: در حال حاضر نرخ بلیت هواپیما در مسیر تهران – مشهد از ۲۷۰ هزار تومان تا ۷۶۰ هزار تومان به فروش می‌رود که متوسط قیمت بلیت این مسیر ۴۰۰ تومان است.

عابدزاده تاکید کرد: در حال حاضر ایرلاین‌ها دلار مورد نیاز خود را با حداقل ۱۱ هزار تومان دریافت می‌کنند که با این شرایط این قیمت بلیت هواپیما منطقی است.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری همچنین درباره نحوه فعالیت‌ پهبادهای شرکت پست که پیشنهاد وزیر ارتباطات بوده گفت: دستورالعملی برای ریزپرنده تهیه کردیم که این هفته رونمایی می‌شود.

وی تاکید کرد: تمام پهبادهای غیرنظامی برای فعالیت باید مجوزهای سازمان هواپیمایی را داشته باشند و پست هم برای پهبادهای خود باید نسبت به اخذ مجوز اقدام کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور با اشاره به آخرین وضعیت پرونده سانحه یاسوج اظهار داشت: سانحه یاسوج توسط سازمان هماپیمایی کشوری مورد بررسی قرار گرفت و در مورد آ‌ن کمیته بررسی سوانح که یک کمیته مستقلی است رسیدگی کرد و کارشناسانی هم از سوی دادسرا برای رسیدگی به این سانحه به کار گرفته شدند.

وی ادامه داد: پرونده از دادگاه به دلیل نقص تحقیقات به دادسرا برگردانده شده است چرا که طبق نظر دادگاه در این تحقیقات اشتباهات بسیار بزرگی وجود داشته است.

ادامه دارد….

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا