صنعت، معدن، تجارت

اتاق بازرگانی تنها یک تشکیلات اقتصادی نیست

معاون اقتصادی رئیس‌جمهور گفت: اتاق بازرگانی تنها یک تشکیلات اقتصادی نیست، بلکه وظیفه‌هایی در خدمات اجتماعی به عهده دارد که نکوداشت افراد بزرگ، یکی از آنها است.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، محمد نهاوندیان معاون اقتصادی رئیس‌جمهور در مراسم نکوداشت محسن خلیلی عراقی پیشکسوت بخش صنعت، با بیان اینکه اتاق بازرگانی تنها یک تشکیلات اقتصادی نیست، بلکه وظیفه‌هایی در خدمات اجتماعی به عهده دارد که نکوداشت افراد بزرگ، یکی از آنها است، گفت: به این معنا که اتاق بازرگانی نماد حضور اجتماعی فعالان اقتصادی بوده و توقع خدمات گسترده اجتماعی نیز از این نهاد بخش خصوصی وجود دارد.

وی افزود: سنت تجلیل از شخصیت‌ها ممکن است به چشم یک کار تشریفاتی دیده شود اما زمانی این کار به عنوان یک عملکرد پر اثر اجتماعی مورد عمل واقع می‌شود؛ به این معنا که از جمله وظایف ما آن است که به نسل جوان، الگو ارائه کنیم. درواقع بسیاری از افراد نیازمند آن هستند که الگوی مشخصی داشته باشند تا تعریف موفقیت را از او یاد بگیرند.

به گفته معاون اقتصادی رئیس‌جمهور، هر نسلی به نسل بعدی باید الگو معرفی کرده ولی باید توجه داشت الگوی موفقیت آن است که افزایش‌های مقید به کیفیت‌ها معرفی شود؛ به این معنا که هم در تولید درآمد، موفقیت بود و هم تمامی ملاک‌های اخلاقی را رعایت کرد که دادن چنین الگویی یک هنر است.

نهاوندیان ادامه داد: باید افرادی را پیدا کرد که بتوانند این روشنگری را برای نسل آینده داشته باشند که در کنار درآمدزایی، اخلاق را هم رعایت کرده باشند بنابراین این چهره‌ها را باید معرفی کرد تا برای نسل آینده یک الگو باشند.

این خبر تکمیل می‌شود…

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا