بانکبانک و بیمه

رانت میلیاردی در بانک مسکن باید از بین برود


نماینده دورود و ازنا گفت: در حال حاضر حدود ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان از منابع حاصل از تسهیلات مسکن مهر در اختیار بانک مسکن است و این در حالی است که نباید رانت اعتباری برای بانک مسکن از محل منابع مسکن مهر ایجاد شود.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی (ecoideal) به نوشته ایسنا،  مجید کیانپور که سوال پنج نفر از نمایندگان را در خصوص علت عدم پرداخت منابع حاصل از تسهیلات مسکن مهر توسط بانک مسکن به بانک مرکزی را از وزیر اقتصاد و امور دارایی مطرح می‌کرد،‌ گفت: بانک مسکن معتقد است ۱۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است و وام ۴۰ میلیونی مسکن نیز ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بار مالی ایجاد می‌کند. اما با این وجود باز هم حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نزد بانک مسکن باقی مانده که به بانک مرکزی پرداخت نشده و صرف عملیات‌های بین بانکی شده و برای بانک مسکن رانت ایجاد کرده است.
وی افزود: این رانت حاصل از منابع تسهیلات مسکن مهر در بانک مسکن باید از بین برود و این منابع در اختیار بانک مرکزی قرار گیرد و از وزیر می‌خواهیم این موضوع را پیگیری کند. همچنین لازم است منابع اعتباری صندوق مسکن یکم نیز مشخص شود.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا