امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

حجتی برای حمایت از تولید داخل خیلی هزینه داد

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه محمود حجتی به تولیدات داخلی بسیار پایبند است، گفت: او برای این کار هزینه زیادی داد.

همچنین بخوانید

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی در مراسم آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی که باحضور اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در حال برگزاری است، گفت: توفیقات بخش کشاورزی انکارناپذیر است، آنچه در این بخش اتفاق افتاده پایداری و تقویت امنیت غذایی است و بنده نیز طرفدار پایداری هستیم نه تغییر.

وی با اشاره به برخی ویژگی های مدیریتی محمود حجتی گفت: وی به طور دقیق انحرافات را کنترل می کرد و گزارش های دقیق را از گزارش های کمتر دقیق به راحتی تشخیص می داد.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه حجتی بسیار به تولید داخل پایبند است تصریح کرد: وی برای این مساله خیلی هزینه داد. اما تمام هم و غم او این بود که از تولیدات داخل حمایت کنیم که این مساله باید در آینده بیشتر تقویت شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ما باید از این ویژگی های اخلاقی و مدیریتی وزیر سابق جهاد کشاورزی درس بیشتری بگیریم، گفت: حجتی هیچ گاه به وضع موجود راضی نبود و همین ویژگی ما را وادار می کرد همواره یک گام جلو برویم.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه تمام تحلیل های حجتی بر مبنای شرع مقدس و قران بود افزود: وی با این ویژگی به همه کارکنان دلگرمی می داد که کارها را انجام دهند و متوقف نشوند که بنده می توانم به این مساله شهادت بدهم.

وی با بیان اینکه خیلی متاسفم که چنین مدیری را در بخش کشاورزی از دست دادیم، افزود: حجتی همیشه به دنبال روان سازی، حذف مقررات و تشریفات در بخش کشاورزی بود و تحمل ایشان به دلیل روحیه خدمتگزاری خیلی بالا بود و بسیاری از کوتاهی ها و نارسایی ها و خطاها را اغماض می کرد تا ما اصلاح شویم و اقدامات مناسب انجام شود.

سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهار امیدواری کرد: محمود حجتی همچنان به بخش کشاورزی کمک کند چرا که تجربیات و دانش او مورد نیاز این بخش است.

همچنین در ادامه این نشست، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رئیس جمهور در این جلسه، با بیان اینکه به رغم باطنی رئیس جمهور، آقای حجتی از کابینه جدا شده و مسئولیت وزارت جهاد را واگذار کرده است، گفت: علیرغم میل باطنی، رئیس جمهور را قانع کردیم که با استعفای آقای حجتی، وزیر سابق جهاد کشاورزی، موافقت کند؛ این در حالی است که رئیس جمهور همواره بر این باور بود که نبود آقای حجتی در شرایط فعلی کشور ضایعه بزرگی است و به بخش تولید خسارت می‌زند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه در یک جلسه‌ای که خدمت مقام معظم رهبری بودیم، ایشان به روحانی فرمودند؛ من به آقای حجتی علاقه بسیار دارم، گفت: هدف از مجلس از استیضاح حجتی به دنبال امتیاز گرفتن یا شاید مواردی بوده که در چارچوب‌های قانونی از سوی وزیر، قابل عملی شدن نیست؛ بر این اساس، بنده شهادت می‌دهم که زمانی که در مجلس از حجتی سوال می‌شد، ایشان تمام تلاش خود را می‌کردند تا از چارچوب‌های قانونی خارج نشوند و به اصول اسلامی و قانونی پایبند باشند.

در ادامه محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین نکوداشت و تجلیل از خدمات مهندس محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی اظهار داشت: همه در دولت شهادت می‌دهند که وزیر سابق جهاد کشاورزی در مقابل کارهای بزرگی که انجام داد، درخواست پاداش و تشویق نداشت؛ این در حالی است که در تمام ۶ سال اخیر همواره رشد اقتصادی کشور مثبت بوده و بخش کشاورزی رشد بالایی داشته است.

وی افزود: مجموعه این عوامل سبب می‌شود که این یعنی حال بخش کشاورزی بهتر شده است؛ پس حضور ما در این مراسم به خاطر دلسوزی برای مردم، سخت کوشی و تمام فضایلی است که در وجود مهندس حجتی رشد کرده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا