امور زیربناییراه و ساختمان

برخلاف تصور عده‌ای، قرارگاه فقط سهم ۲.۷ درصدی از پروژه‌های عمرانی دارد/ آغاز پروژه انتقال آب عمان به سه استان/ خط انتقال آب به کشورهای همسایه منتفی است

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا گفت: در خطاب به عده‌ای که مدعی هستند قرارگاه تمام بازار را گرفته است، می‌گویم که بودجه دولت نشان می‌دهد قرارگاه سهم کمتر از سه درصدی دارد و مابقی پروژه‌ها در اختیار سایر پیمانکاران قرار دارد.

همچنین بخوانید

سعید محمد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان دریافت اوراق مالی از دولت بابت تسویه مطالبات قرارگاه، اظهار داشت: دولت بخش عمده‌ای از مطالبات قرارگاه را با ارایه اوراق تسویه کرد و در سال جاری ۷۰ درصد تسویه‌ها از طریق اوراق انجام شد.

وی افزود: دولت هر اوراقی که بدهد دریافت می‌کنیم اوراق مشارکت، تسویه خزانه،  خزانه اسلامی و … فرقی به حال ما ندارد از هر اوراقی استقبال می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا ادامه داد: سهم قرارگاه از بودجه ۷۰ هزار میلیارد تومانی بودجه عمرانی تنها ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و مشخص نیست که این مبلغ را با اوراق، تهاتر یا پول نقد تسویه کنند.

محمد تاکید کرد: در خطاب به عده‌ای که مدعی هستند قرارگاه تمام بازار را گرفته است، می‌گویم که بودجه دولت نشان می‌دهد قرارگاه سهم  کمتر از سه درصدی دارد و مابقی پروژه‌ها در اختیار سایر پیمانکاران قرار دارد. امسال هم که رقم بودجه ۶۳ هزار میلیارد تومان است ما سهم ۲ هزار  و ۳۰۰ میلیارد تومان داشتیم.       

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا گفت: در وزارت راه و شهرسازی ۳۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در جریان است که قرارگاه ۱۰ درصد این پروژه‌ها را هم در اختیار ندارد و این موضوع را وزیر راه و شهرسازی هم تایید کرده است. اینکه قرارگاه در انجام پروژه‌های عمرانی برجسته می‌شود این است که بدون پول و اعتبار توانسته‌ایم تمام پروژه‌ها را فعال نگه داریم، این در حالی است که به سایر پیمانکاران اگر پول ندهند کار را تعطیل می‌کنند.

وی با اشاره به پروژه بحث انتقال آب از دریای عمان اظهار داشت:‌ انتقال آب از دریای عمان پیشنهاد قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا بوده است و در این راستا یک شرکت پروژه به نام «تیس» تاسیس کرده‌ایم که ۲۰ درصد از این شرکت متعلق به قرارگاه و ۸۰ درصد آن متعلق شرکت خصوصی است. طراحی پروژه تکمیل شده است و به دنبال انعقاد قرارداد خرید تضمینی آب و برق آن با وزارت نیرو هستیم و مجوزهای آن دولت صادر کرده است.

محمد افزود: آب سه استان سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و خراسان رضوی از طریق اجرای این پروژه تامین می شود.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا درباره میزان مصرف کشورهای همسایه از آب خلیج فارس در مقایسه با ایران گفت: کشورهای همسایه در حال حاضر روزانه ۳۰ میلیون لیتر آب از خلیج فارس برداشت می‌کنند اما این عدد برای ایران ۵۰۰ هزار لیتر در روز است.       

وی تاکید کرد: خط انتقال آب از ایران به کشورهای همسایه در سال‌های گذشته مطرح بود اما در حال حاضر کشورها خود را از ایران مستقل می‌کنند و به دنبال استفاده از آب شیرین کن‌ها هستند.    

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا