اقتصاد کلان

بسته حمایت معیشتی دهم هر ماه واریز می‌شود

واریز مرحله نخست بسته حمایت معیشتی در سه نوبت از اواخر آبان ماه شروع و سوم آذرماه به پایان رسید و قرار است از این پس طی یک نوبت، دهم هر ماه به حساب سرپرست خانوار واریز شود و در آستانه واریز مرحله دوم، آیین نامه شناسایی افراد مشمول سه شنبه گذشته برای بررسی به هیات دولت ارائه شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، بامداد ۲۴ آبان ماه پس از افزایش قیمت بنزین دولت اعلام کرد منابع حاصل از این افزایش به صورت نقدی برای ۶۰ میلیون نفر به حساب سرپرست خانوار واریز می‌شود.

یارانه بنزین برای خانوار یک نفره ۵۵ هزار تومان، خانوار ۲ نفره ۱۰۳ هزارتومان، خانوار سه نفره ۱۳۸ هزار تومان، خانوار چهار نفره ۱۷۲ هزار تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر ۲۰۵ هزار تومان بود که بر اساس اعلام رییس سازمان برنامه و بودجه در سه نوبت (۲۷ آبان، ۳۰ آبان و دوم آذرماه) واریز انجام شد.
متقاضیان دریافت بسته حمایت معیشتی چه کار کنند؟
افرادی که یارانه حمایتی دریافت نکرده‌اند، در صورتی که خود را مشمول دریافت یارانه می‌دانستند می‌بایست ظرف مدت ۱۰ روز کدملی سرپرست خانوار را به کد دستوری #۶۳۶۹* ارسال و پس از دریافت کد رهگیری به سامانه hemayat.mcls.gov.ir مراجعه و اعتراض خود را در ۲۰۰ کلمه وارد کنند. البته افرادی که موفق به دریافت کد رهگیری نشدند باید شماره حساب واریز یارانه نقدی را وارد می‌کردند.
بیستم آذرماه آخرین مهلت ثبت درخواست در سامانه مذکور بود و بنا بر  اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مهلت تعیین شده  از مجموع ۶ میلیون و ۲۶۳ هزار و ۸۶۱ نفر، کمتر از ۵۰ درصد (یعنی ۳ میلیون و ۷۰ هزار و ۵۳۱ نفر) متقاضیانی که در کد دستوری #۶۳۶۹* ثبت درخواست کرده اند، اقدام به پذیرش شرایط اعلام شده کرده و درخواست خود را به شکل قطعی برای بررسی مجدد وسع مالی خانوار ثبت کرده‌اند.
«حسین میرزایی»  سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی اعلام کرده که تا آخر دی ماه درخواست متقاضیان بسته حمایتی بررسی و نتایج اعلام می‌شود.

همچنین بخوانید


شاخص‌های حذف سبد حمایتی 
وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هفت شاخص‌ برای حذف بسته حمایتی خانوارها اعلام کرد. اولین شاخص این است که اعضای خانواده دارای واحد مسکونی، شغل و خودرو به طور همزمان باشند یا خانواری که دارای دو واحد ملکی باشد. مورد بعد اینکه ارزش ملک خانوارهادر تهران و کلان‌شهرها ۱۲ میلیارد ریال و در سایر شهرستان‌ها ۹ میلیارد ریال باشد.
شاخص سوم این بود که خانوارها دارای خودروی سواری بیش از ۳۰۰ میلیون تومان یا خودروی عمومی به ارزش بیش از ۴۰۰ میلیون تومان باشند. کارفرمایانی که سه یا بیش از سه بیمه پرداز داشته باشند یا اینکه خانواری سه سفر خارجی غیرزیارتی رفته باشند.
دریافت تسهیلات بانکی به ارزش سه میلیارد ریال و درآمد اعضای خانوار (برای خانوار یک نفره چهار میلیون، خانوار دو نفره پنج میلیون تومان، خانوار سه نفره ۶ میلیون تومان، چهار نفره هفت میلیون تومان و خانوار پنج نفره و بیشتر هم هشت میلیون) از دیگر شاخص‌های حذف یارانه بنزین خانوارها اعلام شد.

ارائه آیین نامه شناسایی افراد مشمول بسته حمایت معیشتی به دولت 

با وجود اینکه شاخص‌های حذف بسته حمایت مورد انتقاد بسیاری از افراد بود، سه شنبه گذشته وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی آیین‌نامه نحوه شناسایی خانوارهای مشمول دریافت بسته حمایت معیشتی و سایر یارانه‌های دولت را برای بررسی به هیات دولت ارائه کرد.
این پیشنهاد در حال رسیدگی در کمیسیون اقتصادی هیات دولت است.

 

منبع
ایرنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا