تجارتكشاورزی و دامپروری

گندم از کشاورزان خریداری نشد/ واردات گندم کلید خورد +سند

مدیرکل خریدهای خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه‌ای به مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات خواستار تسریع در ثبت سفارش خریدهای گندم شد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی به نقل از فارس،شکوه رفیعی مدیرکل خریدهای خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران در نامه‌ای به عباسپور مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات درخواست رفع ممنوعیت چند شماره پروانه واردات گندم را کرد.

در این نامه آمده است:

همچنین بخوانید

«جناب آقای  عباسپور

مدیرکل محترم دفتر مقررات صادرات و واردات

با سلام

موضوع: رفع ممنوعیت شماره پرونده‌های ذکر شده در سامانه جامع تجارت

احتراماً، به استحضار می‌رساند پیرو مذاکرات انجام شده در خصوص لزوم تسریع در ثبت سفارش خریدهای گندم خوراکی از مبدأ کشورهای روسیه و اوکراین خواهشمند است دستور فرمایید با قید فوریت نسبت به رفع ممنوعیت شماره پرونده‌های ذیل در سامانه جامع تجارت اقدام عاجل مبذول فرمایند.

۱- شماره پرونده ۶۶۴۶۱۶۵۳۳

۲- شماره پرونده ۶۶۴۶۱۶۵۲۹

۳- شماره پرونده ۶۶۴۶۱۶۵۲۷

۴- شماره پرونده ۶۶۴۶۱۶۵۶۱

۵- شماره پرونده ۶۶۴۶۱۶۵۵۹

شکوه رفیعی مدیرکل خریدهای خارجی»

گفتنی است در نامه یکی از مسئولان ارشد دولت به یکی از وزرای اقتصادی آمده است، بر اساس تصمیمات جلسه یکصد و سیزدهم مورخ ۹۸.۷.۷ ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که به تأیید رئیس‌جمهور رسیده و در راستای تأمین ذخایر راهبردی گندم شرکت بازرگانی دولتی مجاز به واردات گندم شده است و سود بازرگانی این واردات صفر تعیین می‌گردد.

به گزارش فارس، محمود حجتی وزیر مستعفی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه مهر ماه ۹۸ هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: «متأسفانه علیرغم اینکه امسال تولید ما در گندم افزایش یافته بود اما نتوانستیم همه گندم مورد نیاز کشور را از کشاورزان خریداری کنیم و برخی کشاورزان گندم را به ما نفروختند بنابر این برای تأمین نیاز داخلی باید اقدام به واردات کنیم

گفتنی است محمود حجتی وزیر سابق جهاد کشاورزی در همان جلسه اذعان داشت که «برخلاف ادعای آمریکا، غذا و دارو را هم تحریم کرده‌اند».

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا