امور زیربناییراه و ساختمان

ظرفیت مسکن ملی پردیس، کاشان و زنجان تکمیل شد/ مردم نگران نباشند، مرحله دوم ثبت‌نام‌ها آغاز می‌شود/ پذیرفته‌شدگان منتظر پیامک تایید باشند

مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در مورد اختلال سایت ثبت نام مسکن ملی گفت: قطعی سایت به دلیل وجود تقاضای بسیار زیاد بوده است. سه دقیقه پس از آغاز ثبت نام ۱۷ نفر در استان تهران موفق به ثبت‌نام شدند و این نشان می‌دهد که سایت مشکلی نداشته است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی،، از ساعت ۱۰ صبح امروز ثبت‌نام مسکن ملی برای استان تهران و چند استان دیگر به همراه مرحله دوم تکمیل ظرفیت چند شهر دیگر آغاز شد.

پروانه اصلانی مدیر عامل دفتر اقتصاد وزارت راه و شهرسازی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در ساعت ۱۱ یعنی یک ساعت پس از باز شدن سایت ۲۲ هزار و ۳۱۳ نفر موفق به ثبت نام شدند، گفت: ظرفیت برای مسکن ملی در پردیس پر شد.

وی ادامه داد: ظرفیت برای استان تهران ۶۷ هزار واحد بود که از میان مناطق مختلف استان تهران تا به این ساعت، فقط پردیس تکمیل ظرفیت شده است.

اصلانی اظهار داشت: از امروز ظرفیت برای ثبت‌نام ۹۰ هزار واحد وجود دارد که متقاضیان تا سه روز می‌توانند نسبت به ثبت‌نام در این مناطق مختلف اقدام کنند.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن با اشاره به میزان ثبت‌نام در پرند گفت:‌ از ۲۰ هزار ظرفیت موجود در این منطقه تا به این ساعت ۷۲۲۲ نفر ثبت‌نام کردند.

اصلانی ادامه داد: در شهر جدید هشتگرد هشت هزار ظرفیت وجود داشته که تاکنون ۴۷۵۲ نفر توانسته‌اند ثبت‌نام کنند.

وی با اشاره به ظرفیت ثبت نام در شهر جدید ایوانکی گفت: برای ایوانکی که جزو شهرهای جدید است ۱۵ هزار واحد ظرفیت در نظر گرفته شده است که تاکنون برای ۹۰۳ واحد آن ثبت نام کردند.

وی تاکید کرد: برای شهر جدید پردیس هم سه هزار واحد پیش بینی شده بود که در همان ساعت اول تکمیل شد.

اصلانی با اشاره به ظرفیت‌های موجود در استان البرز گفت: برای این استان ۱۱ هزار واحد مسکن ملی در نظر گرفته شده بود که تاکنون ۲۶۹۱ نفر در آن ثبت نام کردند.

وی افزود: در استان قزوین هم از ظرفیت دو هزار واحدی تاکنون ۱۵۸۸ واحد آن ثبت نام شده است.

مدیر دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن ادامه داد:‌ در زنجان مرحله دوم ثبت‌نام‌ها هم آ‌غاز شد که در این مرحله هم ظرفیت‌ها تکمیل شد.

وی ادامه داد:‌ کاشان هم با ظرفیت ۵۰۰ واحد تکمیل شود در خراسان جنوبی در بیرجند ۸۸۰ واحد باقی مانده است و در شهر کرمان هم از دو هزار ظرفیت موجود برای ۹۰۵ واحد ثبت‌نام به عمل آمده است.

اصلانی با اشاره به متقاضیانی که در جریان ثبت‌نام سایت برای آ‌نها قطع شده یا از ادامه ثبت‌نام باز مانده‌اند گفت: هیچ راهی برای این افراد وجود ندارد اگر هنوز ظرفیت در منطقه مورد نظر آنها وجود دارد باید دوباره برای ثبت‌نام تلاش کنند و گرنه باید منتظر آغاز مرحله دوم ثبت‌نام‌ها باشند.

وی افزود: قطعی سایت به دلیل وجود تقاضای بسیار زیاد بوده است. سه دقیقه پس از آغاز ثبت نام ۱۷ نفر در استان تهران موفق به ثبت‌نام شدند و این نشان می‌دهد که سایت مشکلی نداشته است.

اصلانی در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا مبنی بر اینکه برای افرادی که از ثبت‌نام در پردیس جا مانده‌اند آیا مرحله دومی وجود خواهد داشت؟ گفت: مردم نگران نباشند مرحله دوم ثبت‌نام مناطقی که  تکمیل ظرفیت شده‌اند به زودی آغاز می‌شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه کسانی که کد رهگیری دریافت کردند یعنی ثبت‌نام آنها با موفقیت انجام شده است گفت: دریافت کد رهگیری به معنای پذیرش در مسکن ملی نیست. تایید ثبت نام پس از انجام پالایش‌ها با پیامک به ثبت‌نام کنندگان اعلام می‌شود.

وی در پاسخ به سوال ایلنا مبنی بر اینکه فرآیند پالایش چند روز طول می‌کشد گفت:‌ پالایش چند مرحله دارد؛ استعلام فرم «ج» ، فقدان سابقه مالکیت، خوش حسابی در سیستم بانکی و استعلام سابقه سکونت از جمله موضوعات مهم در فرآیند پالایش است و در هفته‌های آینده پالایش ثبت‌نام کنندگان استان تهران تمام می‌شود و پیامک تایید و یا عدم تایید به ثبت‌نام کنندگان ارسال می‌کنیم.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا