امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

افزایش ۵۰ درصدی حریق در مراتع

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل‌ها اعلام کرد: باید برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای کاهش حریق در مراتع داشته باشیم چرا که آمار نشان دهنده افزایش ۵۰ درصدی حریق در این مناطق است.

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری در جلسه ستاد ملی مقابله با آتش سوزی جنگل ها با اشاره به اقدام های صورت گرفته از سوی این سازمان برای جلوگیری از آتش سوزی جنگل ها و کاهش سطح درگیر با آتش در مناطق جنگلی، گفت: کاهش ۳۷ درصدی حریق در جنگل ها طی سال ۹۵  نشان دهنده نتایج مثبت اقدام های صورت گرفته بود.

قاسم سبزعلی افزود: البته باید برنامه ریزی ویژه ای نیز برای کاهش حریق در مراتع داشته باشیم چرا که آمار نشان دهنده افزایش ۵۰ درصدی حریق در این مناطق است هر چند بخشی از این چالش به دلیل تغییر الگوی بارش یا آتش روشن کردن در مزارع است.

همچنین بخوانید

وی خاطرنشان کرد: اقدام وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و سایر نهادهای مرتبط در پشتیبانی هوایی برای اطفاء حریق بسیار ارزنده و پر ثمر بوده است که باید با قدرت بیشتری ادامه پیدا کند.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری با اشاره به موقعیت خاص استان خوزستان طی سال جاری، گفت: متاسفانه در در استان خوزستان سه مورد حریق در سطح ۱۰۰ هکتار از اراضی جنگل، چهار مورد حریق در سطح ۱۲۵ هکتار از مراتع و در کل ۲۲۵ هکتار آتش سوزی طی سال ۹۶ را شاهد بودیم.

وی ادامه داد: طی دو ماهه نخست امسال ۳۱ مورد حریق در وسعت ۲۶۱ هکتار در سراسر کشور را شاهد بودیم که مهم ترین چالش ما در استان خوزستان است.

منبع:مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا