صنعت، معدن، تجارت

کالای بدون نصب برچسب قیمت را نخرید

مدیر کل دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استان های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور خطاب به مردم گفت: کالا های بدون نصب برچسب قیمت را خریداری نکنید.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی،  «مجید ارغنده پور» در گفتگو با رادیو اقتصاد افزود: نصب برچسب قیمت کالاها امری قانونی و همینطورجزء حقوق حقه مصرف کنندگان است.

وی در ادامه از اجرای پویش مردمی تحت عنوان «بدون قیمت نخریم» در سطح کشور خبر داد و اظهارداشت: این پویش از سوی انجمن حمایت از حقوق مصرف کنندگان راه اندازی شده است.

همچنین بخوانید

مدیر کل دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استان های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور گفت: برخی از فروشگاه ها بدون نصب برچسب قیمت و اطلاع رسانی اقدام به فروش کالا می کنند.

وی افزود: این کار نه تنها تخلف محسوب می شود بلکه احتمال اینکه چنین واحد فروشگاهی مبادرت به گرانفروشی کند خیلی زیاد است.

ارغنده پور اظهارداشت: نصب برچسب قیمت مطالبه به حق مردم از عرضه‌کنندگان کالا به منظور جلوگیری از گرانفروشی است.

وی به رادیو اقتصاد توضیح داد: برنامه های نظارتی که از طرف سازمان حمایت به سازمان های صنعت، معدن و تجارت و بویژه به معاونت بازرسی این سازمان ها ابلاغ می شود متناسب با شرایط بازار، اولویت بندی کالاها و حساسیت بازار نسبت به کالاهاست.

مدیر کل دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استان های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: بطورکلی از چند ماه گذشته ستاد تنظیم بازار هر هفته بطور ویژه تشکیل می شود.

وی به رادیو افزود: ستاد هم اولویت هایی را اعلام می کند و این اولویت ها در سر فصل فعالیت های بازرسی قرار می گیرد.

ارغنده پور بیان داشت: اولویت ها هر هفته برای پنج کالا بصورت رصد مستقیم بازار به سازمان حمایت اعلام می شود و سازمان هم در اولویت برنامه های هفتگی سازمان های صنعت، معدن و تجارت قرار می دهد.

وی اضافه کرد: بواسطه این اولویت نظام تامین، توزیع، واردات و صادرات این کالاها در ستاد تنظیم بازار با حضور تولید کنندگان و واردکنندگان سیاست گذاری می شود تا اگر نابسامانی در فعالیت تامین، توزیع و نظارت کالاها وجود دارد یا ممکن است روند در اختیار قرارگرفتن این اقلام برای مصرف کننده و مردم با اشکالاتی مواجه شودتمام این نظام بتواند خود را اصلاح کند.

مدیر کل دفتر نظارت بر تشکل ها و هماهنگی امور استان های سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان کشور گفت: جرائم صنفی و نظام توزیع بسیار متنوع است.

وی افزود: مهمترین جرائمی که در سطح بازار مشاهده و مورد شکایت مصرف کنندگان است می توان به گرانفروشی، کم فروشی، نصب نکردن برچسب قیمت و عدم صدور فاکتور را نام برد.

 

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا