صنعت، معدن، تجارت

عدم ثبات مدیریتی؛ چالش بزرگ شهرک‌های صنعتی

عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی عباس‌آباد گفت: مهمترین مشکل شهرک‌های صنعتی، نبود ثبات مدیریت است؛ در شهرک‌های صنعتی تهران در ۸ سال ۹ مدیر عوض شده که آسیب بزرگی است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از صداوسیما، سجاد هاشمی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر افزود: تغییر و تعویض مدیران عامل شهرک‌های صنعتی، یکی از دغدغه‌های اصلی ماست بنابراین باید برای داشتن یک مدیر خوب به منابع انسانی و توانایی‌های وی توجه ویژه شود.

وی تصریح کرد: با توجه به مشکلات شهرک‌ها، دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان و وزراتخانه‌ها باید هماهنگی و همکاری لازم را در برطرف کردن مشکلات آب، برق، مخابرات و راه‌ها داشته باشند.

هاشمی گفت: بخشی از مالیات بر ارزش افزوده برای حمایت از تولید باید به شهرک‌ها برگردد تا در بازسازی استفاده شود.

وی افزود: اگر دستگاه‌های خدمات رسان به موقع به وظایف ذاتی خود عمل کنند مشکلات شهرک‌های صنعتی زودتر برطرف می‌شود.

داوود نوده فرهانی عضو هیئت مدیره شهرک صنعتی شمس‌آباد نیز گفت: حمایت از شهرک‌های صنعتی با توجه به زیرساخت‌ها باید انجام شود.

وی افزود: شرکت‌های خدمات رسان وظیفه حمایت و نگهداری شهرک‌ها را دارند، اما برای حمایت نیاز به برطرف شدن موانع است.

نوده فراهانی گفت: شهرک‌های صنعتی با توجه به مطالعات زیست محیطی ایجاد شده است بنابراین نیاز به حمایت سازمان محیط زیست دارد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز گفت: در ۱۰ سال گذشته حدود ۱۱ مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان تهران تغییر کرده است.

صابر پرنیان افزود: یکی از مشکلات عمده و ویژه شهرک‌های صنعتی، سرمایه گذاری است بنابراین سرمایه گذاری نیاز به تکمیل زیرساخت‌ها دارد که انتظار می‌رود با مصوب شدن در مجلس یک درصد از ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده به شهرک‌ها برگردد.

وی گفت: با توجه به اینکه شهرک‌های صنعتی از لحاظ منابع، تأمین منابع مالی، گمرک و صادرات با مشکل مواجه است، شرکت‌های خدماتی نیز باید معاف از مالیات باشند همچنین بخشی از ارزش افزوده که تأمین ثروت می‌کند بهتر است به شهرک‌ها برگردد.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران افزود: اگر مجلس ارزش افزوده را به شهرک‌ها برنگرداند در سال‌های آینده در تکمیل زیرساخت‌ها با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی گفت: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان در بازه زمانی ۴ سال نیاز است تا تعهدات را اجرایی کنیم.

پرنیان تصریح کرد: اگرچه امسال عملکرد طرح‌های عمرانی نسبت به سال‌های قبل متفاوت است، اما برای حمایت از شهرک‌های صنعتی نیاز است که در تأمین مالی، صادرات و … نیاز به اقدام ویژه دارد و برای تعویض ماشین آلات فرسوده نیز نیاز به تسهیلات بیشتر است.

وی افزود: با جمع بندی استاندار و هماهنگی دستگاه‌های خدماتی نیاز است که شهرک‌های صنعتی از نظر قانون مستثنی شود که با حمایت دولت و برای حفظ محیط زیست به شهرک‌های صنعتی خصوصی تبدیل شود بنابراین باید محیط زیست نیز در کنار تولید قرار گیرد.

پرنیان گفت: برای ادامه صنعت، بالندگی تولید و افزایش اشتغال نیاز به تکمیل ظرفیت هاست.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا