انرژی

اجرای ۵۴ پروژه بزرگ آبی و برقی در استان کرمان

ایسنا/کرمان وزیر نیرو با اشاره به ۵۴ پروژه بزرگ نیمه تمام در بخش‌های آب و برق و آب و فاضلاب شهر و روستایی استان کرمان با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی گفت: طرح های توسعه علی رغم همه تحریم ها، به خوبی در کشور در چرخش هستند که نمونه مشهود آن را می توان به سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومانی این ۵۴ پروژه در استان کرمان اشاره کرد که در این راستا با تنوع بخشی به منابع مالی بویژه ساز و کارهایی که در بودجه پیش بینی خواهد شد، سرعت کار این پروژه ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

“رضا ارکانیان” عصر امروز ۹ دی ماه در حاشیه افتتاح نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی ماهان گفت: در ادامه پویش هر هفته الف_ب_ ایران، دو طرح صنعت برق با سرمایه گذاری ۴۷۶ میلیارد تومان در استان کرمان افتتاح شده که یکی از آنها در رفسنجان و در ماهان نیروگاه بزرگ ۱۰ مگاواتی خورشیدی است.

وی ادامه داد: احداث نیروگاه های خورشیدی کوچک و پشت بامی در مقیاس کیلوات و همچنین نیروگاه‌های بزرگ مزرعه ای در مقیاس مگاوات در کشور در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته که در این راستا در حال حاضر حدود ۸۰۰ مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاه های تجدیدپذیر در کشور است.

وزیر نیرو افزود: همین تعداد نیروگاه سبب شده صرفه جویی های قابل ملاحظه ای در تولید آلاینده ها در سطح کشور داشته باشیم که در این راستا از تولید حدود ۳ هزار تن آلاینده ها جلوگیری بعمل آمده است.

وی اظهار کرد: با راه اندازی این نیروگاه های خورشیدی حدود یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون مترمکعب گاز طبیعی صرفه جویی خواهد شد و از استفاده حجم زیادی نزدیک به یک هزار میلیارد لیتر آب شیرین که معمولا در نیروگاه‌های حرارتی استفاده می شود، جلوگیری و صرفه جویی خواهد شد.

وزیر نیرو با تاکید بر استفاده ویژه از این نوع صنعت در استان‌هایی همچون کرمان با توجه به تعداد بالای روزهای آفتابی و بالا بودن شدت نور خورشید گفت: در این راستا مستلزم فعالیت بیشتر بخش خصوصی برای تامین منابع لازم جهت عقد قراردادهای خرید تضمینی اینگونه نیروگاه ها هستیم.

اردکانیان خاطرنشان کرد: راه اندازی این نیروگاه‌ها همان طورکه در تولید انرژی نقش موثری دارد در بحث رونق اقتصادی، اشتعال زایی مستقیم و غیر مستقیم نیز سهم و نقش موثری خواهد داشت.

وی با اشاره به ۵۴ پروژه بزرگ نیمه تمام در بخش‌های آب و برق و آب و فاضلاب شهر و روستایی استان کرمان با ۴۰ درصد متوسط پیشرفت فیزیکی گفت: طرح های توسعه علی رغم همه تحریم ها، به خوبی در کشور در چرخش هستند که نمونه مشهود آن را می توان به سرمایه گذاری ۱۸ هزار میلیارد تومانی این ۵۴ پروژه در استان کرمان اشاره کرد که در این راستا با تنوع بخشی به منابع مالی بویژه ساز و کارهایی که در بودجه پیش بینی خواهد شد، سرعت کار این پروژه ها نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

منبع

ایسنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا