امور زیربناییراه و ساختمان

اتصال اتوبان باکو – ایران پس از اجرای پروژه ساخت پل جدید آستارا / مراسم کلنگ زنی پروژه در آینده نزدیک

وزیر راه و شهرسازی در استار گفت :آیین کلنگ زنی ساخت پل جدید به زودی در آستارای ایران برگزار و از این طریق اتوبان باکو به ایران متصل خواهد شد .

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی، از آستارا، محمد اسلامی امروز پنج‌شنبه- ۱۲ دی ماه- در بازدید از طرح های بندر و راه آهن آستارا گفت: کریدور شمال- جنوب با توجه به نقشی که در توسعه مبادلات تجاری دارد از الزاماتی برخوردار است که بندرهای کاسپین، انزلی و آستادر این باره باید نقش آفرین باشند.

وی اضافه کرد: ساخت باند دوم جاده آستارا-رشت جزو برنامه های دولت است که مطالعات آن انجام شده و با جذب سرمایه گذار آزاد راه رشت را نیز به آستارا و اردبیل متصل خواهیم کرد.
 
اسلامی گفت : فراهم شدن زیرساخت ها در بندرهای نوشهر، آستارا و انزلی منجر به پذیرش مسافر برای حمل و نقل دریایی خواهد شد و خوشبختانه بندر آستارا با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی توسعه یافته است.
 
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به برگزاری همایش اقتصادی دریای خزر در ترکمنستان ،از دستیابی به  توافقات لازم برای رونق مسافرت های دریایی بین بنادر کشورهای حاشیه دریای خزر خبرداد.
 
اسلامی افزود: تجهیز و تقویت بنادر گیلان باعث افزایش تخلیه، بارگیری و رونق ترانزیت خواهد شد و با توجه به روابط مناسب اقتصادی بین ایران و جمهوری آذربایجان این امر تحقق خواهد یافت.
 
اسلامی ادامه داد: تعریض جاده آستارا-اردبیل در حال اجر است  و با تکمیل آن حمل و نقل ترکیبی درشمال غرب ایران رونق خواهد گرفت.
 
وزیر راه و شهرسازی همکاری مردم را برای پیشبرد طرح راه آهن رشت-آستارا،خواستار شد و گفت:  تملک اراضی در مسیر این طرح  پیگیری می شود و اقداماتی برای آزاد سازی مسیر مذکور صورت گرفته است.
 
وی گفت: عملیات اجرایی ترمینال راه آهن آستارا-آستارا بعد ازتوقف کوتاه به دلیل مشکلات فنی ، در روزهای گذشته آغاز شد.
 
وزیر راه و شهرسازی به همراه جمعی از مدیران استان گیلان و شهرستان آستارا از طرح های راه آهن، بندر و مسیر خط ریلی آستارا-رشت بازدید کرد.
 
شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع است.

منبع

ایلنا

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا