بانکتجارت

تعلق یارانه به دخانیات و مشروبات الکلی!

به گزارش پایگاه خبری توسعه اقتصادی، مسعود خوانساری رئیس اتاق بازرگانی تهران در مراسم بزرگداشت روز صنعت، معدن و تجارت عنوان کرد: با وجود رشد منفی صنعت در سال ۹۴ در ماه‌های آغازین سال ۹۵ توانستیم به رشد ۴ درصدی دست پیدا کنیم.

وی در ادامه بزرگترین مشکل صنعت را چنین عنوان کرد: بزرگترین مشکل که در صنعت با آن روبرو هستیم کاهش تقاضا است که با کاهش تورم دولت اقدام به حل آن کرده است.

خوانساری اظهار داشت: برای استفاده از موقعیت به وجود آمده در اقتصاد کشور باید بتوانیم نسبت به جذب سرمایه گذاری خارجی اقدام کنیم که این مهم در کوتاه مدت ممکن نیست.

وی با اشاره به مشکلات موجود در سه بخش ارز، سوخت و یا یارانه اذعان داشت: برای تقویت صنعت با رشد اقتصادی باید بتوانیم قیمت ارز را تک نرخی کنیم و با توجه به  ثابت ماندن این قیمت با وجود افزایش قیمت‌ها به تولید و تجارت کشور خدماتی وارد شده است.

وی همچنین گفت: تمام کشورهای پیشرفته دنیا بر پایه مالیات به خصوص مالیاتی که از حامل‌های انرژی گرفته می‌شوند اداره می‌شوند اما این موضوع با توجه به قیمت پایین سوخت در کشور ما مطرح نیست.

وی با اشاره به صدمات وارده به اقتصاد از طریق یارانه تخصیص داده شده به ارز کشور عنوان کرد: دخانیات و مشروبات الکلی با توجه به اینکه به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و استفاده آنها از ارزی است که به آن یارانه تخصیص گرفته در حقیقت ما به این دو محصول از جیب دولت کمک می‌کنیم.

وی همچنین در پایان با اشاره به مشکل اصلی رکود در صنعت عنوان کرد: توافیقی که امور مالیاتی و اصناف برای سالجاری داشتند قرار براین شد تا نرخ مالیات مانند سال ۹۴ باشد و به طور مشخص با توجه به این توافقات فشار به بخش صنعتی و تولیدی وارد خواهد شد اما امیدواریم سازمان امور مالیاتی برای حمایت از تولید مالیات‌های سال ۹۴ را بخشیده و یا طبق اظهارات صنعتگران و تولید کنندگان تعیین شوند و ممیزین مجدد دفاتر را بررسی کنند.

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا