امور زیربناییتعاون و اشتغال

۵۵ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بخش تعاون در کشور اختصاص یافت

سنندج – معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تمام بودجه بخش تعاون وزارت برای امسال ۵۵ میلیارد تومان است که ۴۵۰ میلیون تومان آن سهم استان کردستان است.

به گزارش آرمان اقتصادی، محمد کبیری صبح پنجشنبه در جلسه شورای اداری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان که در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: در این وضعیت اقتصادی کشور هر چه به تعاونی‌های مردمی کمک بیشتری کنیم می‌توان تاب اوری را در جامعه بالا برد با توجه به اینکه تحریم‌های بسیاری بر کشور معضلات اقتصادی را ایجاد کرده است.

وی افزود: در دوره‌ای جامعه به بخش تعاون بی اعتماد شد با توجه به مشکلاتی که در حوزه تعاونی‌های مصرف و مسکن به وجود آمد برای مردم و باید برای این اعتماد سازی تلاش بیشتری صورت گیرد.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: متاسفانه در بحث تعاونی‌های مسکن اتفاقات تلخی رقم خورده و مشکلاتی در بین دولت و بخش خصوصی به وجود امده است و در این بین مردم بیشتر متضرر شده بودند.

کبیری یاداور شد: با هوشمندسازی سامانه ثبت تعاونی‌ها در قالب جدید از بسیاری از سواستفاده‌های احتمالی از اعضا جلوگیری می‌شود با توجه به اینکه تمام اطلاعات شخصی تک تک اعضای تعاونی‌ها باید در این سامانه ثبت می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین تفاهم نامه‌هایی با وزارت خانه‌های دیگر مانند وزارت صمت منعقد شده برای ایجاد استفاده از تسهیلات اشتغال پایدار روستایی که می‌توان با استفاده از این تسهیلات در این حوزه تحولی ایجاد کرد.

معاون تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه رویکرد تعاون در تعاونی‌ها باید بیش از گذشته اهمیت داده شود، گفت: کل بودجه تعاونی‌ها در کشور برای امسال ۵۵ میلیارد تومان بود و در این بین سهم استان کردستان ۴۵۰ میلیون تومان بوده که نیاز است برای جذب این اعتبارات به صورت جدی ورود پیدا کرد.

کبیری اظهار داشت: در خصوص تعاونی‌های مرزنشین با توجه به اینکه شاهد جان دادن جوانانی در این مناطق هستیم باید بیشتر کمک شود و در حال حاضر امکان واردات ۵۰ قلم کالای خاص با کمترین تعرفه‌های دولتی فراهم شده تا بتوان برای تامین معیشت مرزنشینان در قالب تعاونی بهتر فعالیت کرد.

وی افزود: ایجاد اشتعال پایدار روستایی فرصت مناسبی برای ایجاد اشتعال زایی در کشور است و می‌توان با جذب این اعتبارات تا پایان دی ماه اتفاقات خوبی را در حوزه اشتعال و سرمایه گذاری انجام داد.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا