صنعت، معدن، تجارت

راه اندازی گمرک نمایشگاهی برای تسهیل حضور شرکتهای فناور خارجی

یک مقام مسئول از راه اندازی گمرک نمایشگاهی در راستای تسهیل حضور شرکتهای فناور خارجی در ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری آرمان اقتصادی، جم عزتی از راه اندازی گمرک نمایشگاهی در راستای تسهیل جهت حضور شرکت‌های فناوری خارجی در نمایشگاه بین المللی ج. ا. ایران خبر داد و افزود: این امر همچنین تسریع در ارسال کالاهای نمایشگاهی کشورمان به نمایشگاه‌های بین المللی کشورهای دیگر را نیز در چی خواهد داشت.

وی گفت: در شرایطی که استکبار جهانی سعی در تضعیف روحیه مردم، صنعتگران و کارآفرینان فعال در حوزه اقتصادی دارند، خرسندیم که در این شرایط، نمایشگاه بین المللی توانسته نقش پر رنگی در توسعه صادرات غیر نفتی و کسب و کارهای کشور داشته باشد.

عزتی با تاکید بر ضرورت توسعه صادرات غیرنفتی در سال ٩٨ گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری در حمایت از تولید داخلی و تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت مبنی بر اهتمام جدی در اجرایی نمودن این مهم و با امعان نظر به اهمیت صنعت نمایشگاهی در رونق تولید ملی و توسعه کسب وکارهای هر کشور، شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی جمهوری اسلامی ایران توانسته با روحیه جهادی و با برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت دقیق و با هدف کمک به رونق تولید در سال جاری تحولات مثبت قابل توجهی را در صنعت نمایشگاهی رقم بزند.

وی افزود: در سال جاری تقویم نمایشگاهی به سمت تخصصی شدن سوق پیدا کرده؛ به نحوی که امسال تعداد رویدادهای نمایشگاهی از ٧۵ عنوان در سال ١٣٩٧ به ١٠٣ عنوان در سال ١٣٩٨ افزایش پیدا کرده و متراژ نمایشگاه‌های داخلی با افزایش چشمگیری نسبت به بازه زمانی مشابه سال قبل روبرو شده است.

عزتی با اشاره به اینکه تحریم‌ها تأثیری در درآمد شرکت نمایشگاهی نداشته است ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته درآمد شرکت نمایشگاهی از برگزاری نمایشگاه‌های داخلی و بین المللی ۳۵ درصد رشد داشته است؛ البته باید توجه داشت با عنایت به رسالت وجودی نمایشگاه مبنی بر توسعه صادرات غیرنفتی بویژه در کشورهای همسایه و تدوین و برنامه ریزی استراژیک بازاریابی، تعداد نمایشگاه‌های ملی خارجی بیش از ٣٠ درصد افزایش پیدا کرده که منجر به افزایش متراژ نمایشگاهی در سال ١٣٩٨ شده که نسبت به مشابه سال گذشته دو برابر رشد داشته است.

معاون امور نمایشگاهی شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین المللی ج. ا. ایران اظهار داشت: درخصوص فعالیت‌های بخش بازاریابی عملکرد این شرکت در سال ١٣٩٨ منجر به انعقاد بیش از ٢٠ فقره تفاهم نامه و ١١ مورد موافقت همکاری متقابل نمایشگاهی گردیده و مدل جدید برگزاری نمایشگاهی در راستای ارتقا کیفیت و بهره وری نمایشگاه با مدل نوآوری باز طراحی و اجرا گردیده است.

عزتی در پایان ضمن بیان این مطلب که اکثر کارشناسان و صاحب نظران صنعت نمایشگاهی به دلیل شرایط بحران اقتصادی کشورمان پیش بینی می‌کردند که درآمدهای امسال شرکت سهامی نمایشگاه‌ها محقق نخواهد شد و ضررده خواهد بود خاطر نشان کرد: خوشبختانه نه تنها درآمدهای شرکت تحقق یافته است بلکه نسبت به سال گذشته افزایش درآمد خواهیم داشت که نشاندهنده عملکرد مثبت شرکت سهامی نمایشگاه‌ها در رشد اقتصادی و توسعه کسب و کار کشور است.
وی افزود: صنعت نمایشگاهی در رونق تولید ملی و توسعه کسب وکارهای هر کشور، توانسته با روحیه جهادی و با برنامه ریزی، سازماندهی و نظارت دقیق و با هدف کمک به رونق تولید در سال جاری تحولات مثبت قابل توجهی را در صنعت نمایشگاهی رقم بزند.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا