امور زیربناییكشاورزی و دامپروری

سهمیه بنزین قایق‌های صیادی ۱۲۰۰ لیتر در ماه تعیین شد

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سهمیه بنزین یارانه‌ای ۱۵۰۰تومان در قالب ۱۲۰۰لیتر در ماه برای صیادان به تصویب رسید.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سرانجام با رایزنی‌های سازمان شیلات ایران با وزارت نفت و وزارت کشور، سهمیه بنزین ۱۲۰۰ لیتر در ماه برای قایق‌های صیادی با نرخ ۱,۵۰۰ تومان به تصویب رسید.

بی‌الله خون‌میرزایی، معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان شیلات ایران با بیان آخرین خبر، به رایزنی سازمان شیلات ایران با وزارت نفت و معاونت امنیتی وزارت کشور درباره در نظر گرفتن سهمیه بنزین برای صیادان اشاره کرده و گفت: در رایزنی‌ها و مکاتباتی که انجام شد، توجیهات فنی سهمیه بنزین صیادان را یادآور شدیم.

خون‌میرزایی ادامه داد: در این مذاکرات بر سهمیه‌بندی قبلی بنزین برای قایق‌های صیادی، مصرف سوخت این قایق‌ها، نظرات فائو در این زمینه، قدرت موتور، فاصله صیدگاهی، روزهای دریاروی و … اشاره کردیم و متوجه شدیم که مسئولان تصمیم‌گیر در این زمینه پیش‌تر نسبت به این دلایل فنی آگاهی نداشتند.

این مقام مسئول با بیان اینکه در سهمیه‌بندی بنزین نیز دیدگاه سازمان شیلات را جویا نشده بودند، ادامه داد: به همین دلیل نیز وارد رایزنی با شرکت ملی پالایش و پخش ایران به نمایندگی از وزارت نفت و معاونت امنیتی وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه شدیم و مقرر شد در این زمینه بازنگری‌های لازم صورت گیرد که در نتیجه این بازنگری و بر اساس مصوبه جلسه اخیری در این زمینه برگزار شد، مقرر شد سهمیه بنزین قایق‌های صیادی کمی کمتر از ۱۴۰۰ لیتری که در دور قبلی سهمیه‌بندی در نظر گرفته شده بود، روی رقم ۱۲۰۰ لیتر در ماه مصوب شود و در وهله دوم، نرخ سوخت نیز ۱,۵۰۰ تومان در هر لیتر در نظر گرفته شود. به گفته او، اکنون این مصوبه پروسه اجرایی خود را می‌گذراند.

پیش‌تر پرویز محبی، سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات به نیاز ۱۴۰۰ لیتری سوخت در ماه برای فعالیت صیادان اشاره کرده و گفته بود: تا به امروز هیچ سوختی به جامعه صیادی تعلق نگرفته است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا