بین الملل

سیاست تجاری ترامپ به خود آمریکا آسیب زده است

مطالعه جدید هیات رییسه فدرال رزرو نشان داد که سیاست تجاری ترامپ در واقع به بخش تولید آسیب زده و قیمت‌ها را بالا برده است.

همچنین بخوانید

به گزارش آرمان اقتصادی به نقل از راشاتودی، مطالعه جدید هیأت رئیسه فدرال رزرو نشان داد که سیاست تجاری ترامپ در واقع به بخش تولید آسیب زده و قیمت‌ها را بالا برده است. این در حالی است که قرار بود تعرفه‌های واشنگتن باعث از بین رفتن روندهای تجاری ناعادلانه برای آمریکا، به ویژه از سوی چین شود و اقتصاد این کشور را تقویت کند.

فدرال رزرو آخرین نهاد آمریکایی است که به ماهیت آسیب‌زننده تعرفه‌های اقتصادی بی‌سابقه آمریکا بر علیه چین و سایر شرکای مهم تجاری مانند اروپا، مکزیک و کانادا، اعتراف می‌کند.

در این گزارش اقتصاددان برجسته فدرال رزرو، آرون فلاین و جاستین پیرس، اعلام کردند که لااقل در کوتاه مدت تأثیرات منفی این سیاست تجاری از سود آن بیشتر بوده است.

در گزارش آنها آمده است: ما متوجه شدیم که افزایش تعرفه‌های اجرایی شده در سال ۲۰۱۸ باعث کاهش نسبی تولید و اشتغال و افزایش نسبی قیمت تولیدکننده شده است.

طبق گزارش فدرال رزرو صنایع آمریکا که در کار خود از فولاد و آلومینیوم استفاده می‌کنند با بیشترین افزایش قیمت روبرو شده‌اند؛ تعرفه‌های جدید ۱۷.۶ درصد از افزایش قیمت تولیدکنندگان ورق‌های آلومینیوم را تشکیل داده و ۸.۴ درصد از افزایش قیمت محصولات فولادی را باعث شده است.

این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند: نتایج ما نشان می‌دهد استفاده ابزاری از سیاست‌گذاری تجاری برای محافظت از اقتصاد داخلی با توجه به اقتصاد آزاد در هم تنیده جهانی و زنجیره‌های تولید به هم پیوسته، بسیار پیچیده است.

منبع

مهر

همچنین بخوانید

دکمه بازگشت به بالا